1. Російські компанії перейшли у режим «виживання» на тлі війни в Україні.
- Компанії, згідно такої стратегії виживання, не займаються розробкою нової продукції, не освоюють нові ринки та не інвестують у розвиток персоналу.
- 43% підприємств визнали, що економічна ситуація в росії негативно вплинула на бізнес.
- 48% повідомили, що в найближчі рік-два вони націлені на збереження діяльності як такої, а лише 12% розраховують наростити випуск продукції, на 30% менше, ніж торік.
- Нову продукцію, зокрема технологічно досконаліші товари чи послуги, у найближчі два роки планують випускати лише 22,5% компаній.
- Лише у 10% витрати на науково-дослідні та дослідно-конструкторські роботи перевищують 2% виручки на рік.
2. Кількість закритих компаній у рф перевищила кількість відкритих на 38,1 тисяч, або 13,6% у 2022 році.
3. Три російські компанії — «Газпром», «Сбер» та «ЛУКОЙЛ» погіршили позиції у рейтингу вартості світових брендів.
- Якщо в рейтингу минулого року «Сбер» посідав 156 місце, то тепер він опустився на 163-е місце.
- «Газпром» опустився з 325-го на 420 місце, втративши майже 100 позицій у рейтингу.
- Третя російська компанія, ЛУКОЙЛ, займала 360-те місце, а тепер опустилася на 457-е.
4. Нафтопереробна галузь росії, на яку припадає 15% всього промвиробництва країни, виявилася межі краху.
- Нафтопереробні заводи, де працевлаштовано 120 тисяч росіян, готуються до скорочення виробництва на 15% через європейське ембарго, яке набирає чинності в лютому.
- Санкції щодо нафтопродуктів, які рф традиційно вивозила до Європи, вплинуть значно більше, ніж ембарго на нафту.
- Зібрати для них «тіньовий флот» танкерів навряд чи вдасться: партії дизеля і бензину, як правило, менше, ніж у сирої нафти, і щоб таємно возити їх до Азії, знадобиться значно більше суден.
5. Фінансування розробок у напрямку розвитку штучного інтелекту в росії скоротять утричі.
- У 2019 році «дорожня карта» передбачала інвестиції до 2024 року на рівні 391 млрд. рублів.
- Але тепер її оновили, і фінансування передбачене лише на рівні 135,6 млрд. до 2030 року.
6. У 2022 року на ринок росії вийшло вдвічі менше зарубіжних брендів, ніж роком раніше.
- У 2022 році на ринок рф вийшло 9 нових іноземних брендів проти 19 у 2021 році.
- У той же час у 2022 році російський ринок втратив більше брендів, ніж вийшло нових.
- У 2022 році про остаточний вихід з рф заявили 23 рітейлери, ще 27 компаній призупинили роботу в країні.
- Близько 22 іноземних рітейлерів, які володіють 31 брендом, продали російські підрозділи топ-менеджменту або холдингам з Туреччини, Китаю та Близького Сходу.
- Скорочення брендів помітно впливає на бізнес торгових центрів.
7. ЄС розглядає четвертий пакет санкцій проти Ірану за підтримку росії, - президент Єврокомісії Урсула фон дер Ляйєн.
8. В Єврокомісії розглядають створення «міжнародної прокуратури» для розслідування злочинів росії в Україні.
- Це буде спеціальна комісія в структурі міжнародної прокуратури. Такою інформацією поділився єврокомісар з питань юстиції Дідьє Рейндерс під час виступу в Європарламенті.
- Єврокомісія висунула пропозицію створити спеціальний трибунал для розслідування злочинів рф в Україні ще в листопаді, але поки в ЄС немає єдиної думки з цього приводу.
- Як повідомив Рейндерс, є " складні юридичні та політичні питання", які повинні обговорити країни-члени Євросоюзу і міжнародні партнери.
9. За підсумками 2022 року Туреччина стала світовим лідером зростання цін на оренду нерухомості.
- Порівняно з 2021 роком, житло подорожчало на 160,6%.
- Таке зростання весь рік підігрівалося стабільним попитом насамперед з боку росіян.
- На Туреччину припало 32,8% попиту на закордонну нерухомість із боку росіян.
- На ОАЕ - 22,43%.
- На третьому місці з часткою 13,41% знаходиться північний Кіпр.