1. російський «АвтоВАЗ» прогнозує обвал виробництва на 40%.
- російський автовиробник «АвтоВАЗ» знизив плани виробництва автомобілів Lada на 2025 рік до 300 тисяч штук, що на 40% менше запланованих 500 тисяч.
- Падіння відображає не тільки скорочення попиту на внутрішньому ринку, а й складнощі з фінансуванням через високі відсоткові ставки ЦБ рф. За січень–серпень завод продав 211,3 тисячі автомобілів, що на 24,9% менше, ніж за аналогічний період 2024 року.
- Попередні прогнози компанії передбачали скорочення продажів на 20–25%, однак зараз очікується більш значний спад.
- Через падіння виробництва та зниження продажів «АвтоВАЗ» розглядає перехід на чотириденний робочий тиждень на шість місяців. Це падіння контрастує з оцінками путіна у січні, коли він відзначав «зростання продуктивності та розвиток заводу».
- Насправді ж ринок автомобілів у росії скорочується, а обмежений доступ до кредитів робить нові машини менш доступними для населення.
2. росія залишається великим постачальником ЗПГ до Європи, попри заяви про енергетичну незалежність від москви.
- За січень–серпень 2025 року російський експорт ЗПГ склав 18,8 млн тонн, з яких 9,2 млн тонн відправлено до Європи. Найбільше закупила Франція — близько 4 млн тонн, далі йдуть Бельгія, Іспанія, Нідерланди та Італія.
- В Азії лідирує Китай, що імпортував 4,1 млн тонн, у тому числі перші партії з проблемного проєкту «Арктик ЗПГ-2». При цьому ЄС визнає, що частина його членів і далі напряму купує російський газ. Як повідомила представниця Єврокомісії Анна-Кайса Ітконен, вісім країн ЄС продовжують імпорт — серед них Бельгія, Франція, Греція, Угорщина, Нідерланди, Португалія, Словаччина та Іспанія.
- Брюссель при цьому не має даних, куди саме зрештою потрапляє цей газ, що лише підкреслює слабкі місця європейської енергетичної політики, яку росія й далі використовує у власних інтересах.
3. ЄС завдав нового удару по російській економіці, погодивши 19-й пакет санкцій проти кремля, який одночасно торкнеться й Китаю.
- Голова Єврокомісії Урсула фон дер Ляєн заявила, що кремль «продемонстрував повне презирство до дипломатії та міжнародного права», зокрема, після атаки рф на офіс ЄС у Києві та порушення повітряного простору Польщі й Румунії. У відповідь Європа розширює обмеження.
Санкції передбачають:
- цінову стелю на російську нафту у $47,60 за барель;
- замороження активів компаній, пов’язаних із рф;
- удар по «тіньовому флоту»: під обмеження потрапляють ще 118 суден, довівши їхню загальну кількість понад 560;
- повну заборону транзакцій для «Роснефти» і «Газпромнефти»;
- вперше — санкції проти криптоплатформ і банків, які допомагають росії обходити міжнародні платежі;
- прискорення повної заборони на імпорт російського СПГ — до кінця 2026 року.
- Фон дер Ляєн наголосила, що ЄС вводить обмеження і проти низки китайських компаній, які допомагають кремлю обходити санкції. Це, за її словами, є і жестом у бік США та президента Дональда Трампа.
- Глава європейської дипломатії Кая Каллас підкреслила, що додатково обмежується експорт хімікатів, металів і компонентів до росії, Китаю та Індії.
- ЄС не лише поглиблює економічний тиск на москву, але й сигналізує Вашингтону готовність до ширшої координації, підриваючи здатність росії фінансувати війну проти України.
4. Євросоюз завдав найбільшого за час повномасштабної війни удару по фінансовій системі росії.
- У новому, 19-му пакеті санкцій ЄК ухвалила повну заборону на будь-які транзакції з російськими банками та фінансовими інститутами.
- Обмеження поширюються навіть на ті структури, які діють у третіх країнах, фактично блокуючи москві доступ до міжнародних розрахунків.
- Окремо заборонено роботу російської системи швидких платежів, використання банківських карт і доступ до криптовалютних платформ, які залишалися одним із небагатьох каналів обходу санкцій. кремль втрачає значну частину фінансових інструментів, що ускладнить обслуговування боргів, зовнішню торгівлю та фінансування військових витрат.
- ЄС демонструє, що фінансова ізоляція росії поглиблюється і зачіпає навіть ті канали, які досі працювали в тіні.
5. Сенат США готує новий санкційний удар по російській енергетиці.
- Група сенаторів на чолі з республіканцем Джимом Рішем та демократкою Джин Шахін представить законопроєкт «Shadow Fleets Act», який спрямований проти «тіньового флоту» танкерів, що допомагає москві обходити обмеження.
- Йдеться про старі судна з непрозорою структурою власності, через які Кремль заробляє мільярди на експорті нафти для фінансування війни проти України.
- Документ передбачає розширення санкцій також на російські ЗПГ-проєкти та оборонно-промисловий комплекс.
Зокрема законопроєкт передбачає:
- встановлення чітких критеріїв (індикаторів) для ідентифікації таких суден;
- санкційну відповідальність для всіх суден, які беруть участь у передачі вантажів з/до суден, що вже під санкціями;
- розширення санкцій на російські LNG-проєкти і арктичний експорт газу. «Путін використовує всі хитрощі, щоб обійти санкції, але США мають намір зупинити нелегальні продажі нафти, які становлять загрозу для американської та європейської безпеки», — заявив Ріш.
- Раніше подібні обмеження запровадили Велика Британія та ЄС, які вже внесли сотні російських танкерів до «чорних списків».
- Таким чином російський «тіньовий флот» поступово втрачає простір для маневру, а його роль у фінансуванні війни стає все більш ризикованою для кремля.
6. Індія, попри тиск Заходу, продовжує залишатися одним із головних покупців російської нафти.
- Індійські НПЗ активно нарощують споживання сировини з росії після завершення сезону дощів і не мають наміру відмовлятися від цих поставок навіть на тлі переговорів Нью-Делі з Вашингтоном про торгову угоду.
- Джерела агентства повідомляють, що закупівлі залишатимуться високими у листопаді й грудні, хоча й дещо нижчими за рекордні показники літа.
- У серпні імпорт з рф скоротився через нові американські тарифи, проте нині, коли тиск з боку США послабшав, а російська Urals знову масово доступна на ринку, попит індійських НПЗ відновлюється.
- Фактично це означає, що москва зберігає один із ключових експортних напрямів для своєї нафти, який дозволяє їй частково компенсувати втрати від європейських санкцій.
- Водночас така залежність від азійського ринку робить російську нафтову галузь вразливішою до політичних маневрів Нью-Делі й цінових знижок, якими москва змушена приваблювати покупців.
Більше на https://t.me/Omelyan_News