Інформація щодо поточних втрат рф внаслідок санкцій, станом на 26.09.2023

Інформація щодо поточних втрат рф внаслідок  санкцій, станом на 26.09.2023

1. російська пшениця з початку року подешевшала більш ніж на 20%.

- Військова небезпека, режим якої запроваджено страховими компаніями в акваторії Чорного та Азовського морів, робить російську пшеницю, яка в основному своїй — зерно 4 класу (гірше за нього за якістю лише кормове фуражне зерно), невигідною для покупця. Отже, попит на російське зерно невисокий.  

- До цього можна додати високий урожай та недостатню кількість потужностей для довгострокового зберігання.

- Плюс складності з процедурою оплати та вимушеними високими комісійними за складні ланцюжки конвертації.

- Сукупність всіх цих чинників робить російське зерно не конкурентним на ринку і змушує продавати його з істотним дисконтом.

2. Банк Росії на півроку продовжив обмеження на перекази за кордон коштів нерезидентів так званих «недружніх» країн із рахунків брокерів.

- "Обмеження стосуються переказів з рахунків як фізичних, так і юридичних осіб, відкритих у російських брокерів та довірчих керуючих", - йдеться у повідомленні.

3. США запровадили торгові обмеження щодо 11 китайських та 5 російських компаній, через постачання компонентів для виробництва безпілотників, які використовуються росією в Україні.

- Міністерство торгівлі, яке контролює експортну політику, внесло 28 компаній, у тому числі фінські та німецькі, до чорного списку, що ускладнює американським постачальникам постачання технологій.

4. Австралія продовжила на два роки штрафні мита на імпорт товарів з рф і білорусі.

- «Австралія тісно співпрацює з міжнародними партнерами, щоб змусити росію понести витрати через цільові санкції і торговельні заходи, які зменшують здатність росії фінансувати свою незаконну і аморальну війну в Україні», - повідомляє МЗС країни.

5. Європейські судна постачають нафту з рф попри перевищення цінових обмежень.

- Росія все ще покладається на європейське судноплавство для транспортування своєї нафти, навіть незважаючи на те, що її поставки перевищують цінові обмеження, встановлені країнам G7, повідомляє Bloomberg із посиланням на Центр досліджень енергетики та чистого повітря (CREA) у Фінляндії.  

- За даними дослідників, приблизно дві третини нафти і нафтопродуктів з рф перевозять судна, застраховані або такі, що належать країнам, які дотримуються цінових обмежень, встановлених країнами "Групи семи". Це свідчить про те, що москва все ще інтенсивно використовує європейську судноплавну галузь.

6. Постачання російської нафти та доходи від неї продовжують надходити, незважаючи на введення санкцій.

- Постачання російської нафти останнім часом різко зросло.  

- Майже 75% угод у серпні було здійснено без західного страхування, тоді як навесні цей показник становив 50%.

- Західне страхування мало забезпечити граничну ціну нафти.

- Забезпечити дотримання цінового обмеження буде все важче, оскільки навіть граничну ціну в 60 доларів за барель, швидше за все, будуть обходити.

- Ситуація може виявитися вигіднішою для росії, оскільки ціна на нафту останнім часом наблизилася до позначки сто доларів за барель, у тому числі через скорочення обсягів видобутку Саудівською Аравією та росією.

- Маніпулювання сертифікатами на постачання нафти, очевидно, також грає певну роль у збереженні прибутковості російського сектора.

7. У липні цього року сировинний гігант Glencore (Швейцарія) доставив тисячі тонн російської міді через Туреччину до Італії.

- Минулого року Велика Британія та ЄС запровадили санкції проти керівників Уральської гірничо-металургійної компанії (УГМК), але не проти самої компанії.

- США запровадили ширші санкції проти УГМК у липні цього року після того, як Glencore вже уклала останні угоди з другим найбільшим виробником міді в росії.

- Ці угоди підкреслюють залежність Європи від росії у постачанні критично важливих сировинних товарів, а також зростаючу роль Туреччини як перевалочного вузла.

- Торгівля з росією через треті країни, такі як Туреччина, Китай та ОАЕ, перешкоджає ефективності західних санкцій.

8. Влада Грузії ввела заборону на експорт, реекспорт чи транзит до росії автомобілів, ввезених із Євросоюзу. Про це повідомили у прес-службі служби доходів Мінфіну республіки.

- Під обмеження підпадають транспортні засоби з об'ємом двигуна понад 1,9 куб. м, а також гібридні машини та електрокари.

9. Німецький автоконцерн Daimler AG ліквідував працюючу в росії з 1999 року автобусну сервісну дочірню компанію EvoBus (ТОВ «ЕвоБус Руссленд»).  

- «ЕвоБус Руссленд» було зареєстровано в москві в 1999 році.

- Компанія, що мала також філію в Підмосков'ї, представляла на місцевому ринку торгові марки Mercedes-Benz і Setra, займалася поставкою запчастин і сервісним обслуговуванням.

10. Латвія допустила закриття кордонів із росією та білоруссю.

- Латвія може закрити кордони з росією та білоруссю у разі масового приросту нелегальних мігрантів, повідомили у канцелярії латвійського президента Едгарса Рінкевичса.

- "Латвія готова вжити всіх необхідних заходів, у разі виникнення  гібридних атак на кордон Латвії з боку білорусі, зокрема закрити кордон із білоруссю та росією, особливо у випадках масового припливу мігрантів", – йдеться у повідомленні.

11. У Латвії штрафуватимуть водіїв за наліпки «Я — русский». Про це поліція Латвії заявила у своєму Twitter у понеділок, 25 вересня.

- Латвійська поліція зможе штрафувати водіїв, на чиїх авто розміщені наліпки «Я — русский» або інші гасла чи надписи, що висловлюють підтримку чи прославляють військову агресію росії проти України.