Інформація щодо поточних втрат рф внаслідок санкцій, станом на 30.03.2025

Інформація щодо поточних втрат рф внаслідок  санкцій, станом на 30.03.2025

1. Єврокомісія роз’яснила нові санкції проти російських портів та аеропортів.  

- 20 березня Європейська комісія оприлюднила нові роз’яснення щодо санкційної політики, які підтверджують жорстке обмеження операцій із російськими портами та аеропортами. Ці санкції, запроваджені в межах 16-го пакета обмежень, фактично перетворюють підсанкційні об’єкти на ізольовані зони, з якими міжнародним компаніям буде вкрай ризиковано працювати.  

- Згідно з уточненими правилами, заборона поширюється не лише на компанії-оператори, а й на всю пов’язану інфраструктуру.

Це означає, що:

- Заборонено постачання будь-якого обладнання, програмного забезпечення, техніки та матеріалів для функціонування портів і аеропортів.  

- Під забороною будь-які консультаційні, будівельні, інженерні та ремонтні послуги.

- Неможливі фінансові транзакції, що сприяють розвитку російської транспортної інфраструктури.  

- Навіть сплата причальних зборів та інші платежі можуть трактуватися як порушення санкцій.  

- Єврокомісія особливо підкреслила, що навіть непрямі операції з підсанкційними об’єктами можуть призвести до порушення санкційного законодавства ЄС.  

Санкції зачіпають головні транспортні вузли рф:

- Аеропорти: московські Внуково та Жуковський, а також чотири регіональні летовища.  

- Порти: стратегічно важливі об’єкти в Астрахані, Махачкалі, Усть-Лузі, Приморську та Новоросійську. Ці хаби використовувалися росією не лише для комерційних операцій, а й для обходу санкцій та логістичного забезпечення військової агресії. Тепер вони стають дедалі менш привабливими навіть для компаній із третіх країн через високі ризики вторинних санкцій.  

- Єврокомісія уточнила, що санкції не мають екстериторіальної дії, однак підприємства з третіх країн, які продовжать співпрацю з підсанкційними об’єктами, можуть стикнутися з наслідками.  

- Дозволені лише обмежені винятки, що стосуються:

- постачання енергетичних ресурсів (природного газу, титану, алюмінію, нікелю, паладію, залізної руди);  

- імпорту фармацевтичної, продовольчої та сільськогосподарської продукції;  

- гуманітарних і надзвичайних ситуацій. Проте навіть ці винятки не гарантують стабільності роботи російських портів та аеропортів, оскільки великі міжнародні компанії вже уникають будь-яких ризикованих угод, що можуть спричинити проблеми з європейськими регуляторами.  

- Транспортна ізоляція рф поглиблюється. Оновлені санкції серйозно ускладнять російські логістичні ланцюги.  

- Імпорт високотехнологічного обладнання та програмного забезпечення припиняється, що зупиняє модернізацію інфраструктури.  

- Закупівля комплектуючих для ремонту стає неможливою, а відсутність західних послуг створює ризики для безпеки перевезень.  

- Зростання вартості альтернативних маршрутів ускладнює роботу експортерів та імпортерів у рф.  

- Таким чином, санкційний тиск на кремль продовжує зростати, поступово виштовхуючи країну-агресора з міжнародної транспортної системи. ЄС та партнери демонструють: будь-які спроби обійти санкції матимуть катастрофічні наслідки для економіки рф.

2. Уряд Японії вирішив продовжити ще на рік виключення росії з режиму найбільшого сприяння в торгівлі.  

- Режим найбільшого сприяння, який росія мала як член Світової організації торгівлі (СОТ) з 2012 року, передбачає надання однакових торговельних умов для всіх членів організації.

- Виключення з цього режиму означає підвищення мит на імпорт російських товарів. Зокрема, раніше були підвищені мита на ввезення з росії деревини з 4,8% до 8%, лосося та ікри — з 3,5% до 5%, краба — з 4% до 6%.

- Водночас, тарифи на енергоресурси, які складають значну частину японського імпорту з росії, залишаються на нульовому рівні.  

- Продовження цих обмежень відображає напруженість у відносинах між Японією та росією на тлі міжнародних подій.

3. США та Кіпр об'єднали зусилля для боротьби з російським відмиванням грошей.  

- Сполучені Штати Америки та Кіпр офіційно закріпили свою співпрацю у сфері боротьби з відмиванням грошей, ухиленням від санкцій та іншими фінансовими злочинами.

- Відповідна угода передбачає тісну взаємодію між Федеральним бюро розслідувань (ФБР) США та кіпрськими правоохоронними органами.  

- За повідомленням уряду Кіпру, угода, яка буде підписана найближчими днями, дозволить американським експертам із Міністерства юстиції

- США надавати кіпрським колегам допомогу у виявленні та переслідуванні фінансових злочинів.

- Особливу увагу приділено справам, пов'язаним з обходом санкцій, запроваджених проти росії після її повномасштабного вторгнення в Україну у 2022 році.  

- Запит на таку співпрацю зробив особисто президент Кіпру Нікос Хрістодулідес після того, як з'явилися звинувачення в тому, що кіпрські юридичні та фінансові компанії допомагали російським олігархам приховувати активи й уникати міжнародних санкцій.

- Попри запевнення кіпрської влади у дотриманні санкційного режиму, США наклали обмеження на низку кіпрських компаній, а також юристів та бухгалтерів, яких підозрюють у сприянні фінансовим махінаціям.  

- Американські експерти допомогли Кіпру виявити російські активи. Група спеціалістів ФБР завершила дев'ятимісячну місію на Кіпрі, під час якої допомагала місцевій поліції та регуляторам у виявленні та розслідуванні справ, пов’язаних із порушенням санкцій.

- За цей період було розпочато низку нових проваджень проти російських громадян та компаній, які намагалися уникнути санкційного контролю. У березні кіпрська влада відзвітувала про значний прогрес у цій сфері.

- Загалом було заморожено російські активи на суму понад 1,2 мільярда євро. Крім того, Кіпрська комісія з цінних паперів та бірж (CySEC) минулого року провела 90 перевірок на відповідність санкціям, передавши частину матеріалів поліції для подальшого розслідування.

- Серед них — випадки переведення російських активів у юрисдикцію рф, що викликає додаткові підозри щодо їхньої законності.  

- Ці заходи демонструють рішучість як Кіпру, так і США у протидії схемам російських олігархів, які намагаються уникнути міжнародного контролю.

- Спільні зусилля двох держав свідчать про зростаючий тиск на росію та її фінансових посіпак, що лише ускладнює для Кремля можливість фінансування війни проти України.

4. США змінюють оборонну стратегію: Китай – головний пріоритет, росія – відповідальність Європи.

- США вимагають від Європи взяти на себе більше відповідальності за стримування росії та збільшити витрати на оборону. Крім того, Європу розглядають як ключову силу для протидії загрозам з боку Північної Кореї та Ірану.  

- Згідно з новою стратегією Пентагону, рф залишається у списку ризиків, зокрема ядерних, але основна увага США зосереджена на Китаї. Вашингтон готовий прийняти ризики на інших фронтах, враховуючи обмеженість ресурсів.  

- Пентагон також тиснутиме на союзників у Європі, Близькому Сході та Азії, щоб вони активніше фінансували оборону. Водночас США зосередяться на боротьбі з терористичними угрупованнями, що становлять безпосередню загрозу Америці.

5. Норвезька компанія видала підроблені страховки 76 танкерам із «тіньового флоту».  

- Нещодавно виявлено, що російський бізнесмен Андрій Мочалін організував масштабну схему підробки страхових документів для суден, що перевозять російську нафту, використовуючи фіктивну компанію Ro Marine AS.

- Ця компанія, зареєстрована в Норвегії, видавала фальшиві сертифікати для танкерів, які входять до так званого "тіньового флоту" росії.

- Фіктивна компанія Ro Marine AS: Зареєстрована в Норвегії, компанія не мала реальних операцій, фінансової звітності чи співробітників, окрім болгарського члена правління та російського власника Андрія Мочаліна.  

- Підроблені документи: Ro Marine AS видавала сотні фальшивих страхових сертифікатів для нафтових танкерів, багато з яких належать до російського "тіньового флоту".

- Розслідування та звинувачення: Норвезька поліція висунула звинувачення чотирьом особам, пов'язаним із Ro Marine AS, включаючи Андрія Мочаліна, у підробці документів та незаконній страховій діяльності без ліцензії.  

- Міжнародні наслідки: Використання фальшивих страхових документів створює серйозні екологічні та безпекові ризики для прибережних держав Європи та Азії. У разі аварії або розливу нафти відшкодування збитків може лягти на плечі національних урядів, оскільки фальшиві страховики не покриють витрати.  

- Європейські країни посилюють контроль над танкерами, що перевозять російську нафту. Зокрема, Данія змінила свою політику щодо руху суден у Балтійському морі та почала інспектувати російські танкери, щоб запобігти екологічним катастрофам, пов'язаним із використанням старих і небезпечних суден "тіньового флоту".

- Крім того, країни ЄС домовилися вимагати страхові документи від суден, які перевозять російську нафту через стратегічні морські шляхи, такі як Данські протоки та Фінська затока.

Більше на https://t.me/Omelyan_News