Інформація щодо поточних втрат рф внаслідок санкцій, станом на 31.05.2023

Інформація щодо поточних втрат рф внаслідок  санкцій, станом на 31.05.2023

1. У Центробанку росії побачили ризики різкого зростання цін.

- Центробанк попередив про ризик зростання цін на товари та послуги через «розрив» між попитом та пропозицією.

- Бізнес не встигає підтримувати пропозицію на рівні, який би задовольнив зростаючий попит - в результаті, як пише Центробанк, між ними зростає розрив.

- Якщо його не буде закрито за рахунок імпорту, виникне перегрів і, отже, зростання цін почне прискорюватися.

- «На тлі зростаючого споживчого попиту та ослаблення рубля збільшуються проінфляційні ризики, що може призвести до підвищення поточних темпів зростання споживчих цін та швидшого підвищення річної інфляції».

2. Обсяг валютних кредитів бізнесу у рф впав до мінімуму з 2011 року.

- Обсяг валютних кредитів, виданих банками російським компаніям до 1 березня 2023 року, становив 120 млрд дол, це мінімум за 12 років - у січні 2011 року позики бізнесу у валюті становили 119,8 млрд дол.

- На тлі війни рф проти України та запровадження санкцій проти рф багато великих російських банків втратили можливість проводити валютні операції в доларах і євро, що позначилося на видачі корпоративних кредитів.

3. Уряд рф запровадив тимчасову заборону на вивіз із країни патронів та гільз.

4. Наглядова рада російської алмазодобувної компанії "Алроса" рекомендувала не виплачувати дивіденди за другу половину 2022 року.

5. Вугілля дешевшає до рекордних значень.

- Вартість ф'ючерсів на енергетичне вугілля з доставкою до портів Амстердама, Роттердама та Антверпена у червні опустилася до $98 за тонну - це рекордно низька ціна із січня 2022 року.

- Проблема для росії в тому, що Європа не просто вирішила проблему дефіциту газу, а в принципі стабілізувала свій ринок енергоносіїв.

- Ситуація тут як із нафтою — до Європи легальних постачань немає, є в Азію та з дисконтом.  

- Причому, взимку 2023 року він становив 30-35%, а протягом 2022 року доходив до 60%.

- Російські компанії можуть експортувати вугілля з нульовою маржею $70-80 за тонну. Щоб працювати на прибуток, потрібно не менше $100.

6. Кількість тіньових перевезень нафти зросла на 225% у І кварталі.

- Дедалі більше нафтових танкерів відключають транспондери.

- На початку року таких судів було 215. Возять вони переважно російську нафту.

- Але такі механізми застосовувалися і, напевно, застосовуються зараз з венесуельською та іранською сировиною.

7. Індійське агентство надало сертифікацію більшій частині флоту компанії Gatik Ship Management - великого перевізника російської нафти до Індії - після того, як Lloyd's Register та Американське бюро судноплавства (ABS) відмовили у покритті ряду суден компанії, - Reuters.

- Близько трьох десятків суден Gatik отримали сертифікат IRClass із середини березня, показали дані Індійського регістру судноплавства (IRClass).

- Gatik, що базується в Мумбаї, яка цього року стала значним гравцем у транспортуванні російської нафти, нещодавно змінила прапор як мінімум чотирьох суден на Монголію, згідно з даними морехідної платформи Lloyd's List Intelligence.

- Раніше 36 її суден було позбавлено прапора Міжнародним судновим регістром Kitts & Nevis International Ship Registry.

- Минулого тижня Lloyd's Register повідомила індійську компанію про відкликання сертифікації її 21 судна до 3 червня.

- Класифікаційні товариства, такі як Lloyd's Register у Лондоні, ABS та IRClass надають послуги, включаючи перевірку морських якостей та сертифікацію, яка необхідна для забезпечення страхування та входу до портів.

8. Танкери з російською нафтою використовують складну технологію приховування розташування.

- Танкери, які транспортують російську нафту, стали використовувати так званий спуфінг, складну технологію, що дозволяє приховувати місцезнаходження судна, щоб обходити санкції.

- Було вирахувано шість кораблів, які використовують спуфінг - передачу хибного сигналу про місцезнаходження, щоб приховати захід до російських портів.

- Судна завжди використовували відключення транспондерів, щоб приховати місцезнаходження, однак ці шість кораблів використовують нові передові технології, не відключаючи передачу локації.

- Усі шість танкерів були застраховані американською компанією American Club. Використовуючи спуфінг, перевізники намагаються уникнути перевірок із боку уряду США.

9. Берлін ухвалив рішення відкликати ліцензії на роботу у чотирьох із п'яти генконсульств росії в Німеччині, повідомили в МЗС країни.

- Також у ході скорочення німецької присутності в росії Берлін закриє свої консульства в Єкатеринбурзі, Калінінграді та Новосибірську.

10. Австралійський Мельбурн розірвав побратими зв'язки із Санкт-Петебургом, вони були містами-побратимами з 1989 року. Таке рішення ухвалила мельбурнська міськрада.