"Що потрібно робити з літаками, які порушують її повітряний простір" - Андрій Рудюк

"Що потрібно робити з літаками, які порушують її повітряний простір" - Андрій Рудюк

Насправді ще Швейцарія 85 років тому продемонструвала, що потрібно робити з літаками, які порушують її повітряний простір

Раптом ви не знали, але Адольф Гітлер мав серйозні плани щодо вторгнення у Швейцарію, які ввійшли в історію під назвою "Операція Танненбаум"

10 травня 1940 року, під час вторгнення у Францію, Німеччина вирішила перевірити на дурника Швейцарію. Німецький бомбардувальник Dornier Do 17 порушив її повітряний простір. Швейцарські винищувачі Messerschmitt Bf 109 (так, німецького виробництва) відкрили вогонь по бомбардувальнику. У результаті останній був змушений сісти на швейцарський аеродром Альтенрайн і здатися

Німеччина на цьому не зупинилася. Вже 1 червня група з 36 (!) бомбардувальників Heinkel He 111, прямуючи до Франції, вирішила зрізати шлях і полетіти через повітряний простір Швейцарії. Результат - шість знищених літаків Німеччини

4 червня збивають вже один Messerschmitt Bf 110 - німецький винищувач-бомбардувальник. Після цього Берлін підняв ставки і вже 8 червня повітряний простір Швейцарії порушує група Heinkel He 111 і Messerschmitt Bf 110. Результат - п'ять збитих Messerschmitt Bf 110

Особливо гнів Гітлера викликав факт того, що Швейцарія знищує німецькі літаки такими ж німецькими літаками. Далі були дипломатичні ноти, гнівні заяви та інші подібні заходи, але бажання в Німеччини порушувати повітряний простір Швейцарії зникло

Власне рішучість швейцарського командування у питанні відсічі німецькій авіації сприяли тому, що в Берліні все ж передумали розпочинати Операцію Танненбаум. Бо, повірте, аргументів на підтримку даного плану було багато

На фото - швейцарські Messerschmitt Bf 109