Намагався трохи розібратись в ситуації щодо претензій Держаудиту виробникам, щодо неправомірності отримання прибутку. І хочу сказати, що ситуація абсурдна до ідіотизму.
Для розуміння абсурдності ситуації спробою пояснити простою мовою.
Вся ситуація виникла через хаос в нормативно-правових актах. Для прикладу, оборонні закупівлі в нас зараз регулюють 4 закони і аж 14 Постанов Кабміну!!!
І претензії ДАСУ виникли по наступній причині. В нас є Постанова 309, яка регулює Порядок формування ціни, в тому числі і за рахунок прибутку. А на початок воєнного вторгнення була прийнята постанова 335, в якій на період воєнного стану відмінили дію 309 постанови. І саме на цю 335 Постанову посилаються ДАСУ стверджуючи, що підприємства не мали отримувати прибутку.
А в чому абсурдність ситуації? В тому, що в 309 ніде чітко не вказано, що підприємства мають право отримувати прибуток і там нема жодного слова про норму прибутку. Там лише вказано, що прибуток це лише складова для калькуляції ціни. ВСЕ!
Підстав для претензій нема взагалі! А чому вони виникли тоді? Тому що ДАСУ вигідно трактувати цю постанову в своїх власних інтересах.
Але це ще не весь абсурд! Норма прибутку була прописана в іншій Постанові 363!! І для усунення проблеми, Кабміну просто треба було захищати свою позицію в судовому порядку посилаючись саме на цю Постанову.
Однак замість того, щоб відстоювати цю позицію, Кабмін приймає нову постанову, яка скасовує дію 335 постанови і таким чином підтверджує правомірність претензій ДАСУ. Гірше того, оскільки закони в нас не мають зворотнії дії, то всі ці претензіі ДАСУ залишаються в силі…
І головний висновок з цієї ситуації, що хаос з прийняттям законів призводить до вільного їх трактування і виникнення таких ситуацій, а потім від цього страждає приватний бізнес.