"ЗСУ НЕ ХОЧУТЬ РОБОТІВ" - Дмитро "Калинчук" Вовнянко

"ЗСУ НЕ ХОЧУТЬ РОБОТІВ" - Дмитро "Калинчук" Вовнянко

Новина яка мене просто збісила. Флеш повідомив що в ЗСУ фіксуються численні випадки скорочення рот НРК - наземних роботизованих комплексів. Причини більш-менш містко описані на сканах. Те про що я чув давно, тепер підтверджують експерти.

Але основних причин можна виділити дві - гроші і совок в головах. Одна сторона медалі - командири не розуміють нащо їм наземні безпілотники. Сувора правда така: ефективність наземних безпілотників наразі невисока, клопоту з ними чимало і тому командири цілком щиро запитують - нафіга їм оцей підрозділ який вічно нічого не може, тоді як людей бракує у піхоті? Стається те що й мусить - людей тупо переводять у піхоту.

Проблема нова? Аж ніяк. Авіаційні БПЛА пройшли її частково в часи АТО. Частково - бо ще й зараз такі командири трапляються.

Ще трохи реальності. Там де командир чекає що техніку для роботи йому дадуть, він зрештою опиняється в піхоті. Бо безпілотчику у кращому разі дадуть сам апарат (у кращому - повторюю), а все що далі - як у рекламі, "сама, люба, сама". Я дуже гарно знаю що таке "вдень літаєш - увечері волонтерів вилизуєш", аби кошти зібрали на БПЛА для роботи. І на розходники.

Бо, отут наступає друга реальність. Наземні безпілотники наразі мають низку серйозних вад. Це слабкість зв'язку. Це ненадійність самих машинок. Це відсутність ремонтної бази. По факту, якщо вам дали наземний безпілотник - вам дали великий геморой, бо коштує така машинка чимало, а гроші на її ремонти та вдосконалення командиру або сержанту доведеться шукати самому.

Поясність людині яка в цивільному житті не піднялася вище комбайнера або конструктора меблів, як їй знайти 20-50 тисяч доларів (!!) на ремонт безпілотника, який завтра цілком може підірватися на міні або бути вражений ФПВ! Спробуйте - багато цікавого дізнаєтеся.

Результат передбачуваний. Рот НРК намагаються позбутися. Знову таки, авіаційні БПЛА цей етап пройшли ще в АТО та на початку вторгнення (хоча - де як).

Причина цього всього - очевидна. По-перше. командирам ніхто не роз'яснив необхідності впровадження РНК на перспективу. Курси, семінари - та нафіга? У нас же звикли по-совковому, шаблі наголо - і вперед!

А по-друге, ніхто не почухався аби під роботизовані комплекси створити ІНФРАСТРУКТУРУ. Тобто склади розходників і запчастин та ремонтні майстерні. Ніхто не подумав, що все це буде потрібно, не створив штатні підрозділи і не виділив під це кошти. По факту, командирам вручили наземні безпілотники і сказали "мучтеся самі". Це я переклав з армійської на людську.

І це я ще не згадав про людський фактор. Бо я знаю про випадки коли люди відмовлялися водити РНК, бо наприклад пілот до останього вів платформу для евакуації пораненого, платформу знищив ФПВ, а поранений помер. А ще до мене регулярно приповзає в коменти один речник, який попрікає мене що я навчаю пілотів на БПЛА замість водити борт на фронті - як ви гадаєте, в мене не виникає після такого бажання послати все нафіг і повертнутися на фронт? Почуття обов'язку в людей, знаєте, не безмежне.

Оце все - правда. Але існує ще й друга правда, яка звучить так - нам бракує людей. Ми не можемо змагатися з ворогом по чисельності особового складу. Єдиний вихід для нас вийти на парітет - частково замінити людей роботами.

Замінити? Читайте все написане вище. Вражає?

І отут я маю вели-и-ике питання до всіх "борців з ухилянтами". Чуваки! От ви регулярно пишете, як кляті українці не хочуть захищати свою країну.

А вам не кортить запитати у Міністерства оборони - як воно збирається воювати? Масами піхоти, як у Другу Світову? Так нема в нас тої піхоти. І не буде. Бо людям властиво боятися і люди чудово чують про проблеми фронту.

Єдина наша надія на майбутнє - перекласти частину людської роботи на плечі машин - роботів. А з експлуатацією роботів, себто наземних безпілотників у нас справи... дивися вище. І цю проблему не вирішити силами волонтерів. Тут мусить підключатися держава.

Ви збурюєтеся через це? Чи про ухилянтів плакатися - простіше?