1. Центробанк рф фактично визнав кризу в економіці та зростання інфляції.
- Економічне зростання різко сповільниться 2024 рік: +4,1% ВВП 2025 рік: тільки 1-2% 2026 рік: 0,5-1,5% → фактично стагнація
- Інфляція виходить з-під контролю
- Очікували 4-5%, а тепер прогнозують 7-8%
- Навіть у 2026 році повернутися до 4% буде важко
- Споживачі почнуть економити, що ще більше пригальмує економіку
Що далі?
- Реальні доходи впадуть, а купівельна спроможність населення знизиться
- Зростуть відсоткові ставки → кредити стануть дорожчими
- Державі буде важче фінансувати війну без друку грошей, що ще більше розганяє інфляцію
- Висновок: росія входить у фазу економічного спаду, і Центробанк уже не може цього приховати.
2. Енергетичний сектор росії зіткнувся із серйозними проблемами через нестачу фінансування та обладнання для модернізації електростанцій.
- Уряд рф дозволив відмовитися від оновлення понад десяти ТЕЦ і ГРЕС по всій країні, що свідчить про загальне уповільнення інфраструктурних проєктів.
- Серед скасованих проєктів – модернізація Нижньокамської ТЕЦ «Татнафти», відкладена до 2027 року, а також Автозаводська ТЕЦ і Воронезька ТЕЦ-1. У першому випадку зростання цін на обладнання поставило під загрозу фінансову стабільність компанії, а в другому модернізація визнана нерентабельною через високу вартість турбін.
- Генеруюча компанія ТГК-2, яка постачає електроенергію в п'ять регіонів росії, відмовилася від реновації Костромської ТЕЦ-2, Ярославської ТЕЦ-2 і Ярославської ТЕЦ-3 через неможливість залучення кредитів в «Альфа-банку».
- Компанія «Енгел росія» відмовилася від модернізації Невинномиської ГРЕС, оскільки її вартість зросла на 454%.
- Сибірська генеруюча компанія (СГК) виключила зі своїх планів модернізацію Ново-Кемеровської ТЕЦ, Томь-Усінської ГРЕС, Новосибірської ТЕЦ-3 та Бєловської ГРЕС, а Газпромівська ОГК-2 скасувала оновлення Сургутської ГРЕС-1 через зрив постачання обладнання на 16 місяців.
- Ця криза демонструє серйозні труднощі, з якими стикається російський енергетичний сектор в умовах санкційного тиску, зростання цін і проблем з логістикою обладнання.
3. російські імпортери стикаються з новими проблемами: китайські залізниці почали відмовлятися перевозити деякі вантажі в росію.
- Китайські партнери пояснюють це новими обмеженнями, які набрали чинності після святкування китайського Нового року.
- Декілька російських компаній вже зіткнулися з відмовами в транспортуванні металопродукції, фурнітури, авіазапчастин та інших товарів.
- Китайські перевізники посилаються на оновлений список заборонених товарних кодів, через що частина російських замовлень фактично заблокована.
- Це ще один удар по логістиці російського імпорту, яка й так страждає через санкції та проблеми з розрахунками.
4. Китай скоротив закупівлі російської нафти, замінивши її постачаннями з Бразилії та Африки.
- Китайські НПЗ зменшили закупівлі через санкції США, які вдарили по «тіньовому» флоту та компаніях «Газпром нафта» і «Сургутнефтегаз».
- У лютому морські поставки з рф до Китаю впали до 500 тис. барелів/добу (раніше – 1,05 млн).
- Натомість КНР збільшив імпорт з Бразилії (до 1,05 млн) та Анголи (до 1,13 млн).
- Індія, навпаки, наростила закупівлі до 1,71 млн барелів/добу, але подальші поставки під питанням через санкції.
- У березні постачання до Китаю можуть скоротитися на 70%.
5. Глава МЗС Німеччини: “Співпраці з путіним бути не може”.
- Міністерка закордонних справ Німеччини Анналена Бербок різко розкритикувала ідею повернення росії до складу G7, висловлену президентом США Дональдом Трампом. Вона наголосила, що нормальна співпраця з росією під керівництвом Володимира путіна неможлива.
- Чітка позиція G7: “Як партнери по G7, ми неодноразово давали зрозуміти протягом останніх трьох років після цього жорстокого повномасштабного вторгнення росії: нормальної співпраці з цією росією, з росією путіна, бути не може”, — заявила Бербок.
- Умови для відновлення співпраці: Міністерка зазначила, що відновлення співпраці можливе лише за умови зміни політики Кремля та встановлення миру.
- Підтримка мирних ініціатив: Бербок також висловила обережну підтримку спробам Трампа розпочати переговори з Путіним для припинення російської агресії, за умови, що це призведе до реальних кроків до миру.
- Необхідність продовження тиску: Водночас вона підкреслила, що жорсткий міжнародний тиск на росію має бути продовжений, а не послаблений.
- Після анексії Криму у 2014 році росію виключили з групи, яка тоді називалася G8. Наразі до складу G7 входять Німеччина, США, Франція, Велика Британія, Італія, Канада та Японія.
6. Китайські компанії почали працювати в окупованих районах України.
- Щонайменше десяток приватних китайських компаній активно співпрацюють із захопленими територіями Донеччини та Луганщини, постачаючи обладнання та товари місцевим підприємствам.
- Журналісти, аналізуючи відкриті джерела, зокрема публікації росЗМІ та заяви окупаційних адміністрацій, підтверджують цей факт.
- Китайський бізнес свідомо взаємодіє з окупантами, ігноруючи міжнародне право.
- Експерти також підтверджують комерційну активність китайських компаній у регіоні.
- Співпраця іноземних компаній із загарбниками – це пряме сприяння окупації та порушення суверенітету України.
- Ці дії мають спричинити міжнародні санкції проти китайських компаній, які ведуть бізнес на тимчасово окупованих територіях.
7. Туреччина будує хаб для обслуговування яхт російських мільярдерів.
- У Стамбулі триває будівництво хабу для обслуговування розкішних яхт російських олігархів. Туреччина вже стала одним із головних напрямків для росіян, які намагаються обійти західні санкції, а цей бізнес перетворився на прибутковий сектор для місцевих суднобудівних верфей.
- За останній рік кілька верфей у портовому районі Тузла розширили свої можливості.
- Верф KRM Yacht Refit & Rebuild повідомила про встановлення 900-тонного підйомного крана – найбільшого в країні. Завдяки цьому обладнанню підприємство тепер може приймати яхти завдовжки до 70 метрів.
- Засновник верфі Керем Басер зазначив, що розширення стало необхідним через наплив яхт, що належать російським мільярдерам.
- «Вони хотіли ремонтувати свої яхти, але наш попередній кран міг працювати лише з невеликими суднами довжиною до 40 метрів. У перспективі ми плануємо обслуговувати яхти завдовжки до 100 метрів», – зазначили в KRM.
Більше на https://t.me/Omelyan_News