"Корпоративна Америка розпочинає нестандартну кампанію, щоб привернути увагу Трампа" - Юрій Ніколов

"Корпоративна Америка розпочинає нестандартну кампанію, щоб привернути увагу Трампа" - Юрій Ніколов

Злі язики брешуть, що в офісі Єрмака дуже пригорає через відсутність зв’язку з майбутнім президентом США. Нібито голова шукає дорогу до мозку Трампа навіть в тих закоулках, де затихарились Манафорт з Льовочкіним.

А ще злі язики пащекують, що в Офісі президента задля налагодження контактів з трампістами навіть хотіли зняти санкції з одного з колишніх партнерів Вексельберга, який робив пожертви в касу республіканців. Але з цілком зрозумілих причин зняття не вдалось, бо це був би офігенний прецедент зняття санкцій за чисто поговорити без гарантованого результату. Ну типу той чувак би пообіцяв щось налагодити, отримав зняття санкцій з України, але контакт з Трампом потім типу не вдався, і всьо, думай – а він хоч намагався встановити його. (хоча чому прецедент - це було вже на початку вторгнення з Абрамовичем, який щось там посереднічав).

В общім, плітки (та і не тільки плітки) свідчать про те, що за час стосунків з Байденом у Зеленського не змогли закорешитись з майбутнім президентом, про перемогу якого сигналізували букмекери. І оскільки зовнішній трек в ОП на собі замкнув Єрмак, то президенту має бути цілком очевидно чий це косяк.

Однак не гоніть на Зеленського і Єрмака. Я не шучу.

В США купа народу теж це не порахувала. Більше того – прямо зараз така прірва людей перевзувається на льоту, що аж вуха закладає від шелесту шнурків))) Щоб попасти на очі Трампу – навіть напрашуються в подкаст до одного з найпопулярніших ютуберів Джо Рогана (це той що в кремлівському стилі критикував Байдена за дозвіл нам херачити атакамсами по Роіссі).

В общім, пропоную вкрай корисну статтю «The Wall Street Journal». У ній окрім огляду оточення Трампа і параду перевзувань є фактично пряма реклама двох професійних лобістів, які зберігали контакти у республіканців і тепер мають завал від прохань. Може знадобиться кому)))


Корпоративна Америка розпочинає нестандартну кампанію, щоб привернути увагу Трампа

Корпоративна Америка розгортає нестандартну кампанію, щоб вплинути на порядок денний Дональда Трампа за кілька тижнів до його другої інавгурації - періоду, який стає ключовим для формування наступної адміністрації.

Щоб увірватися в незвичне коло впливу, яке оточує Трампа, керівники компаній обговорюють, чи варто спробувати потрапити на подкаст Джо Рогана. Вони купують криптовалютний токен сім'ї Трампів і надсилають Вівеку Рамасвамі електронною поштою поради щодо скорочення витрат. Деякі лобісти дають компаніям вказівки вичистити свої веб-сайти та корпоративну політику від висловлювань на користь демократів і натомість висвітлювати питання, що сприятливі для Республіканської партії, такі як створення робочих місць.

«Моя поштова скринька і скринька текстових повідомлень схожі на Ніагарський водоспад», - каже Рамасвамі, який очолює новий департамент, покликаний зробити уряд більш ефективним.

Ці кроки є частиною зусиль корпоративних інтересів, спрямованих на більш тісне зближення з Республіканською партією після того, як вони віддалилися від неї в останні роки.

Ставки величезні, враховуючи, що Трамп швидко окреслює ключові економічні зміни. Новообраний президент заявив у понеділок, що запровадить мита в розмірі 25% на імпорт усіх товарів з Мексики та Канади, а також пообіцяв накласти додаткові мита в розмірі 10% на імпорт з Китаю.

Ті, хто має вплив на Трампа або його команду, можуть просити про винятки з майбутніх тарифів і впливати на кадрові рішення. Вони можуть рекомендувати чиновників, які дружать з фармацевтичною промисловістю, щоб протистояти скептично налаштованому до вакцин Роберту Кеннеді-молодшому, його кандидату на посаду глави Міністерства охорони здоров'я. Щонайменше одна фармацевтична компанія веде фінальні переговори щодо найму республіканської лобістської фірми, яка допоможе їй проконсультувати щодо Кеннеді та того, як краще орієнтуватися в другій адміністрації Трампа.

Незважаючи на популістський приплив серед своїх прихильників, Трамп все ще глибоко піклується про ринки та бізнес, і він залишається більш доступним, ніж більшість високопоставлених політиків. Найбільш впізнавані керівники не потребують посередників, щоб зв'язатися з новообраним президентом: Достатньо залишити повідомлення одному з його помічників, і Трамп передзвонить людям, чиї імена він впізнає безпосередньо, кажуть кілька корпоративних радників.

Генеральний директор Meta Марк Цукерберг обідав з Трампом в Мар-а-Лаго в середу, повідомив радник Трампа Стівен Міллер в інтерв'ю Fox News. (Радник Meta підтвердив цю зустріч.) А генеральний директор Coinbase Global Брайан Армстронг і команда Ripple Labs розмовляли з Трампом в останні дні, за словами людей, знайомих з цим питанням.

Безліч інших намагаються знайти вихід. Хоча очікується, що перехідна команда створить систему зустрічей з керівниками бізнесу, зараз надзвичайно складно записатися на особисту зустріч у Мар-а-Лаго, клубі Трампа у Флориді. Лобісти радять своїм клієнтам набратися терпіння і зміцнювати свої зв'язки з республіканським Вашингтоном, поки вони чекають.

Минулого тижня генеральний директор Uber Technologies Дара Хосровшахі прилетіла до Вашингтона, щоб обговорити передвиборчу обіцянку Трампа «не оподатковувати чайові». За словами представника компанії, Хосровшахі зустрічалася з республіканськими законодавцями і закликала законодавців включити водіїв Uber, якщо такий закон пройде через Конгрес.

Один лобіст нещодавно консультував клієнтів, що їм потрібно позбутися корпоративної політики, прийнятої за часів адміністрації Байдена, яка надає перевагу одній партії над іншою, наприклад, заборони на пожертви корпоративних виборчих комітетів законодавцям, які не голосували за визнання виборів 2020 року легітимними. Інший стратег розповів, що нещодавно дав вказівку компанії, яка займається екологічно чистою енергетикою, видалити зі свого сайту розділ про екологічну, соціальну політику та корпоративне управління (ESG) і замість цього зосередити увагу на таких питаннях, як створення робочих місць.

Керівник криптовалютної компанії Джастін Сан заявив у понеділок, що тепер він є найбільшим інвестором у World Liberty Financial, криптовалютний проект, який підтримується Трампом і його сім'єю, придбавши 30 мільйонів доларів у проект.

«США стають центром блокчейну, і біткоїн завдячує цьому @realDonaldTrump!» - написав Сун у соціальній мережі X. Минулого року Комісія з цінних паперів і бірж подала до суду на Суна і три його компанії за нібито порушення законодавства про цінні папери. Сун заявив, що вважає скаргу SEC «безпідставною».

Найбажаніші посланці

Незважаючи на те, що у Вашингтоні зареєстровані тисячі лобістів, відносно небагато з них підтримують Трампа. Двоє з них, які керують власними фірмами, Брайан Баллард і Джефф Міллер, швидко стали найбажанішими посланцями бізнесу в команді Трампа.

Баллард, давній лобіст у Флориді, який представляв бізнес Трампа в цьому штаті, має давні зв'язки з багатьма членами кабінету міністрів Трампа, пов'язаними з Флоридою. Він переїхав до Вашингтона під час першої адміністрації Трампа і за роки, що минули з того часу, побудував процвітаючий бізнес. Серед його клієнтів - Amazon, United Healthcare і Nippon Steel, японська компанія, яка зіткнулася зі зустрічним вітром, намагаючись придбати U.S. Steel. Під час передвиборчої кампанії Трамп обіцяв зірвати цю угоду.

Саме Баллард познайомив Трампа з новим керівником його штабу Сьюзі Вайлз за кілька місяців до того, як Трамп оголосив про свою першу участь у президентських перегонах. Вайлс була давньою співробітницею фірми Балларда. Вона допомогла Трампу виграти вибори в штаті у 2016 році, а згодом піднялася на найвищі посади в його кампанії. Пем Бонді, кандидат Трампа на посаду генерального прокурора, - ще один колишній лобіст Балларда.

Якщо найбільшою силою Балларда є його давні зв'язки, то Міллер може претендувати на роль «дощовика» Трампа на К-стріт. Міллер - лобіст, чиї корпоративні клієнти варіюються від Anheuser-Busch до Apple і Delta Air Lines - зібрав десятки мільйонів доларів на кампанію Трампа 2024 року.

Це включало в себе березневу вечірку, що відбулася всього за кілька кварталів від Білого дому за участю Дональда Трампа-молодшого, з яким Міллер близький. За повідомленнями, десятки республіканських членів Конгресу, включно зі спікером Палати представників Майком Джонсоном, були присутні на вечірці, і лише того вечора Міллер залучив понад 2 мільйони доларів на кампанію з переобрання.

Затребувані подкасти

Під час першого терміну Трампа люди, які хотіли потрапити до Трампа, знали, що поява на «Fox & Friends» може забезпечити їм аудиторію - через кабельні новини - з президентом. Зараз подкасти також викликають інтерес у бізнес-сектору, який прагне достукатися до Вашингтона.

Останнім часом керівники корпорацій звертаються до консультантів зі зв'язків з громадськістю щодо участі в подкастах, таких як «Досвід Джо Рогана», який збирає величезну аудиторію і набув статусу такого, що формує порядок денний. Якщо подкаст Рогана виявиться надто складним для запису, зацікавленість викликають кілька схожих, але менших за обсягом подкастів, наприклад, подкаст Джордана Б. Петерсона. За словами одного з керівників відділу зі зв'язків з громадськістю, бажання спілкуватися з традиційними засобами масової інформації зменшилося.

Бізнес-лідери зустрічалися зі співробітниками Daily Wire, медіа-мережі, до якої входить консервативний подкастер Бен Шапіро, за словами людини, знайомої з цими зустрічами. Скотт Бессент, кандидат Трампа на посаду міністра фінансів, використовував виступи в консервативних ЗМІ для агітації за цю посаду: У листопаді він прийшов на шоу Стіва Беннона, який залишається дуже впливовим у світі Трампа, щоб поговорити про економіку, пообіцявши скоротити регуляторні норми та державні витрати.

Проникнення в оточення Трампа

Поки Трамп і його найближче оточення планують наступну адміністрацію в Мар-а-Лаго, деякі компанії покладають свої надії на вплив таких людей, як довірена особа Трампа Ілон Маск, Рамасвамі та співголова перехідного уряду Говард Лутнік, якого Трамп призначить на посаду міністра торгівлі. Всі вони є бізнесменами.

«Я взагалі вважаю, що Ілон має багато правильних інстинктів, тому я оптимістично налаштований, що його присутність поруч з Трампом є дуже позитивною силою для просування інновацій в Америці», - сказав Аарон Леві, прихильник Камали Гарріс і генеральний директор хмарної компанії Box. «Я думаю, що це може бути зовсім інший чотирирічний період порівняно з 2016 і 2020 роками».

Серед іншого, представники технологічної індустрії сподіваються, що Маск та інші зможуть просувати більш дружню політику щодо висококваліфікованої імміграції, штучного інтелекту, криптовалют і поглинань.

Дехто намагається бути корисним, пропонуючи ідеї для Департаменту урядової ефективності Маска і Рамасвамі, який відповідає за скорочення витрат в уряді. Інші звернулися до Лутніка, фінансового керівника та ентузіаста криптовалют, якого індустрія розглядає як потенційного союзника.

Також є керівники, які надали фінансову підтримку кампанії Трампа: Такі люди, як нафтовий магнат Гарольд Хемм, давній донор Трампа, який допомагає йому в перехідний період, і венчурний капіталіст з Кремнієвої долини Марк Андрессен, прихильник криптовалютної індустрії і стартапів в більш широкому сенсі, який пожертвував понад 3 мільйони доларів на допомогу Трампу.

«Найкраще в новій адміністрації», - сказав Андрессен в одному з нещодавніх епізодів подкасту, - це те, що вона «відкрита для бізнесу, відкрита для розмови і готова говорити».