Кажуть: у школі потрібно більше комп'ютерів, смарт дощок та швидкісного інтернету.
Але якщо поставити комп'ютер на віз - чи поскаче кінь швидше?
Говорять: в освіті мало грошей. Ну, ось, у США нещодавно витратили 40 млрд доларів на ліквідацію неписьменності. Гроші спливли, а неписьменність залишилася.
Говорять: треба вчителям платити більше. У Туреччинi збільшили їм зарплату втричі, і вчителі дуже зраділи. Але на знання дітей це ніяк не вплинуло.
Кажуть: треба наголошувати на фундаментальних науках, а потім на прагматизмі. А інші – що навпаки. І все стоїть на місці.
Ніщо не врятує цю систему освіти, якщо вона не зрозуміє, навіщо дітям треба вчитися, чому та як.
Дивіться. Ось у медицині існують «протоколи лікування». Вони означають, що якщо за ними лікувати, то людина видужає. А якщо протокол неправильний, то людина буде втрачена.
Тому постає питання. Чи можливо скласти такі протоколи навчання, коли дитина, яка вивчилася за ними, стала б освіченою, успішною і щасливою? Ну, як у медицині – здоровою.
А якщо ні, то чому?
Тут можуть сказати, що існують навчальні плани… Але чому ж вони не ведуть дітей до щастя, розуму та благополуччя?