"Чому в нас не виходять реформи освіти?" - Володимир Співаковский

"Чому в нас не виходять реформи освіти?" - Володимир Співаковский

Тому що питання спочатку ставляться не ті.

Дивимося. Машини витіснили вози та карети зовсім не через те, що це комусь захотілося чи хтось наказав впроваджувати цю реформу...

А тому, що у величезної маси людей виник екстрений попит на більш швидкий спосіб пересування.

Просто всім набридло добиратися з країни до країни місяцями. І вони придумали двигун внутрішнього згоряння та автомобіль. Що стало проривом у системі транспорту.

Смартфон з'явився не тому, що комусь це спало на думку для дисертації.

Просто всім набридло стояти в телефонній будці та ще й у черзі. І було придумано персональний мобільний телефон. У ньому ключові слова персональний та мобільний. Тобто «швидко, коли треба, та інтимно».

Так і з освітою.

Вона зміниться не тому, що це комусь заманеться. А тому що раптом виник масовий цивілізаційний запит на більш ефективний спосіб отримання релевантної знанневої інформації в школі.

Це коли - «те, що потрібно, швидко, корисно, зрозуміло і готове до вживання».

Набридло слухати про інтернет, що це смітник, відстій та суцільні фейки. Зрештою, коли потрібно видобути дорогоцінний алмаз, то для цього переробляють тонни непотрібної руди, і родовище алмазів не називають смітником і відстоєм.

Набридло слухати про школу, що в ній все не так…

Тому нову систему освіти буде побудовано на новій базовій фундаментальній основі – інформаційній. Не випадково наш мозок підірвав чат GPT, який показав, як треба вчитися.

Нарешті людство навчиться тому, ЩО робити з цією проклятою сирою інформацією. І побачить довгоочікувану відповідь: Як навчитися вчитися. Легко та розумно.

Зокрема, буде доведено до автоматизму філігранний пошук інформації, її видобуток, розпізнавання, аналіз, фільтрація, збагачення, заломлення, переконструювання і застосування, до отримання результату.

І тоді це будуть справжні знання. Яким усі будуть раді. І не буде такого відчуття, яке було у наших предків, коли вони телемпалися на возах чи дзвонили з тісної будки. І навіть не здогадувалися, що колись настане інформаційна ера. І ось вона настала.

Це буде суттю реформи системи освіти. А не просто скоротити предмети, більше субвенцій, складати ЗНО, платити більше вчителям та не ставити оцінок.

Вчитися має стати так само круто, як їздити на авто та дзвонити зі смартфона, в якому нас тішить купа різних програм.

Тоді й зарплати будуть високі, у всіх, хто буде у цьому просторі.

Адже чим відрізняється вивчення теореми Піфагора від інструкції з фотошопом або Midjourney? Це та сама ділянка мозку, точніше нейромережі.

І я вас запевняю, що скоро всі шкільні теореми, правила, закони та формули будуть виглядати як додатки в смартфоні.

Так, їх потрібно буде вивчати і вміти ними користуватися.

Але це відрізнятиметься від нескінченно відсталої епохи освіти ганебного рівня 2.0., як відрізняється космічна ракета від воза.

= = =

*Релевантність – це ступінь відповідності інформації актуальності, достовірності потреб користувача.

Простими словами, це задоволеність користувача вхідними даними, які йому підходять для сприйняття та подальшого використання.

Інформація може бути і нерелевантною – це коли вона виявляється неактуальною, неважливою, непотрібною, вже застарілою, другорядною.

(Кажуть, що саме така інформація у шкільних підручниках).