Тому що питання спочатку ставляться не ті.
Дивимося. Машини витіснили вози та карети зовсім не через те, що це комусь захотілося чи хтось наказав впроваджувати цю реформу...
А тому, що у величезної маси людей виник екстрений попит на більш швидкий спосіб пересування.
Просто всім набридло добиратися з країни до країни місяцями. І вони придумали двигун внутрішнього згоряння та автомобіль. Що стало проривом у системі транспорту.
Смартфон з'явився не тому, що комусь це спало на думку для дисертації.
Просто всім набридло стояти в телефонній будці та ще й у черзі. І було придумано персональний мобільний телефон. У ньому ключові слова персональний та мобільний. Тобто «швидко, коли треба, та інтимно».
Так і з освітою.
Вона зміниться не тому, що це комусь заманеться. А тому що раптом виник масовий цивілізаційний запит на більш ефективний спосіб отримання релевантної знанневої інформації в школі.
Це коли - «те, що потрібно, швидко, корисно, зрозуміло і готове до вживання».
Набридло слухати про інтернет, що це смітник, відстій та суцільні фейки. Зрештою, коли потрібно видобути дорогоцінний алмаз, то для цього переробляють тонни непотрібної руди, і родовище алмазів не називають смітником і відстоєм.
Набридло слухати про школу, що в ній все не так…
Тому нову систему освіти буде побудовано на новій базовій фундаментальній основі – інформаційній. Не випадково наш мозок підірвав чат GPT, який показав, як треба вчитися.
Нарешті людство навчиться тому, ЩО робити з цією проклятою сирою інформацією. І побачить довгоочікувану відповідь: Як навчитися вчитися. Легко та розумно.
Зокрема, буде доведено до автоматизму філігранний пошук інформації, її видобуток, розпізнавання, аналіз, фільтрація, збагачення, заломлення, переконструювання і застосування, до отримання результату.
І тоді це будуть справжні знання. Яким усі будуть раді. І не буде такого відчуття, яке було у наших предків, коли вони телемпалися на возах чи дзвонили з тісної будки. І навіть не здогадувалися, що колись настане інформаційна ера. І ось вона настала.
Це буде суттю реформи системи освіти. А не просто скоротити предмети, більше субвенцій, складати ЗНО, платити більше вчителям та не ставити оцінок.
Вчитися має стати так само круто, як їздити на авто та дзвонити зі смартфона, в якому нас тішить купа різних програм.
Тоді й зарплати будуть високі, у всіх, хто буде у цьому просторі.
Адже чим відрізняється вивчення теореми Піфагора від інструкції з фотошопом або Midjourney? Це та сама ділянка мозку, точніше нейромережі.
І я вас запевняю, що скоро всі шкільні теореми, правила, закони та формули будуть виглядати як додатки в смартфоні.
Так, їх потрібно буде вивчати і вміти ними користуватися.
Але це відрізнятиметься від нескінченно відсталої епохи освіти ганебного рівня 2.0., як відрізняється космічна ракета від воза.
= = =
*Релевантність – це ступінь відповідності інформації актуальності, достовірності потреб користувача.
Простими словами, це задоволеність користувача вхідними даними, які йому підходять для сприйняття та подальшого використання.
Інформація може бути і нерелевантною – це коли вона виявляється неактуальною, неважливою, непотрібною, вже застарілою, другорядною.
(Кажуть, що саме така інформація у шкільних підручниках).