"Французи у темі" - Олександр Карпюк

"Французи у темі" - Олександр Карпюк

Цікаво як може змінитися думка про Макрона, так? Якого царя Спарти виростила ситуація сьогодення.

Але річ не про нього, а про участь Франції в авіакоаліції.

Ці дні я дивився диспути по "Міражам" що були в соціумі. Здебільшого вони були про технічні характеристики ну і "F-16 будуть більш про повітряні цілі, а Міражи будуть пускати Storm Shadow/SCALP-EG". Але це не дуже правильно. Тобто так, правильно, але ця спеціалізація має ще одні причини.

Що таке Міраж 2000-5 Mk.2.

Це сучасний ударний літак, який має один з найсучасніших радарів від компанії Thales та радар сінтезованої апертури для роботи по наземним цілям. Цей літак може обробляти до 24

цілей на землі та у повітрі одночасно, може наносити удар по 4 цілям одночасно, та працювати з літаком ДРЛВ, який оновлює прямо на екрані у пілота цілі кожні 2.5 секунди. (Російські літаки так не виіють, там з літака ДРЛВ буквально дзвонять на літак та дають примірний азімут цілі). Також він має на борту ракети, якими він може захиститись збивши ракету яку пустили по ньому.

Він маленький, має один двигун, бере навантаження трохи меньше ніж Су-35, але його вага пустого 7500 кг, в той час як у Су-35 - 19000!!!!

Ну а ще він економніший, надійніший, сучасніший, має більший моторесурс. Колись СССР спробував повторити нароботки Міража в модифікації Міг-23, але зрозумів що рахувати схему "утка" він не вміє, тобто нехер навіть лізти.

Може Міраж має якісь відмінності, що дозвлять їм робити те, що не можуть F-16?

Ні. F-16 можуть теж саме. І адаптувати їх для французького озброєння не є великою проблемою. Раніше нам так адаптували Storm Shadow/SCALP-EG під наші старі Су-24. А до цього обладнали їми F-18 ВВС Іспанії які адаптували під європейське озброєння.

Тоді чому ми вводимо в авіапарк ще одну машину?

Ну по перше, ми ії будемо вводити вже після переходу на F-16. А це буде простіше, бо основна проблема- це одним кроком перейти на західну авіаінфраструктуру, взаємодію та інше.

По друге- буде деяка спеціалізація та диверсифікація ризиків (хз що там буде в нас з США після приходу Трампа та з озброєнням на літаки). А Дассо- це світовий французький лідер авіабудування, як цивільного так і військового.

Яка робить не тільки літаки, а ще і повну номенклатуру авіаційного озброєння.

Ну і третє. Саме важливе.

Французи в темі.

Судячі зі всього, французи зрозуміли що з поставкою F-16 досвід по використанню, і подальші модернізації літаків будуть робити на основі досвіду з російськими ВПС. Це досвід, який є унікальним на сьогодні. І на його основі будуть впроваджуватись рішення в літаки 5 покоління та безпілотні літаки 6 покоління. А що ж Франція? Вони, третій в світі виробник зброї буде стояти поруч та дивитись на це?

І Франція вирішила що теж хоче частину досвіду цієї війни. Але судячі зі спеціалізації вибрала інші цілі - наземні та морські. Вона хоче побачити як ії літаки борються з сучасним ППО та що потрібно покращити в літаках та озброєнні. Це можливість тестувати нові типи озброєння на їх літаках. Це можливість вписату в світову історію фразу "Міраж 2000-5 українських ВПС знищив ракетоносець". Бо це розвиток, еволюція і...бізнес, так.

І вважаю що процес адаптації пройде швидше. Бо Франція сама судячі зі всього зацікавлена щоб ії літаки вполювали декілька кораблів.

Так воно і працює. Спочатку ти вперше в історії знищуєш ракетний крейсер, а потім до тебе приходить партнер та пропонує це робити його зброєю. І тепер французи в темі.

І ось вам ще одне підтвердження цих слів.

Thales, це та сама відома французька компанія, що є світовим лідером в виробництві РЕР/РЕБ, авіонікі, тепловізорів і багато чого іншого відкриває виробничі потужності в Україні, підписана угода. Буде займатись виробництвом систем звʼязку, радіоелектронної боротьби та розвідки, і...ударними безпілотниками. Маю дуже велику надію поспівпрацювати з цією компанією та обмінятися досвідом, бо Thales- це гигант з досвідом виробництва сучасної зброї багато десятиліть. Це технології, це культура виробництва, це досвід, це рішення, яких наші військові виробнтцтва ніколи не мали.

Французи розуміють чим буде житт світ ці роки. Французи в темі. Ну а я можу тільки порадіти за такого партнера.

Ну а Міраж 2000-5 це сучасний літак від світового авіавиробника. 2024-2025 рік судячі зі всього стане роками авіаційних зіткнень. І якщо взяти досвід зіткнень західної зброї з російською- то рахунок поки був дуже не в сторону РФ.

P.S. Дуже дякую авіакоментаторам які вказують мені що Міраж-2000-5 виконаний в схемі "безхвостка". Він дійсно виконаний по такій схемі. І так, мене не читають авіаексперти, тому я дійсно не розʼяснив різницю між "уткою" та "безхвосткою", тому що не вважаю що це потрібно читачам.

Але я попросив би ще читати уважно, бо в пості фраза про схему "утка" відносилась не до Міража 2000-5, а до Міг-23С який побудований був якраз по схемі "утка", а не безхвостка. Тому будь ласка, читайте уважно пост, перед тим як поправляти автора.

P.S.S. Дуже вдячний коментаторам які знають точну модифікацію. Я завжди з великою повагою відношусь до інсайдерів які на прямому зв'язку з Макроном та Дассо.

Але просто нагадаю що літкі які будуть передаватись завжди модернизуються виробником під замовника, і навіть в ВПС України остаточно не знають в якій модифікації будуть літаки що нам передадуть, бо їх комплектація з часом може змінитися. З останніх експортних модифікацій є Міраж 2000-5 mk.2, та 2000-9.

Ті літаки що нам передадуть можуть по ітогу взагалі мати окрему нумерацію.