Інформація щодо поточних втрат рф внаслідок санкцій, станом на 10.10.2024

Інформація щодо поточних втрат рф внаслідок санкцій, станом на 10.10.2024

1. У росії призупинили виробництво новітніх винищувачів Су-57 через західні санкції.

- рф могла призупинити виробництво нових винищувачів Су-57 Felon через санкції США та союзників.  

- Як пояснили журналістам українські аналітики Frontelligence Insight, російська військова промисловість «сильно» залежить від західних компонентів, зокрема в електроніці. Аналітики вважають, що санкції Заходу вплинули на виробництво винищувачів, для яких потрібне «критичне обладнання».  

- The Telegraph стверджує, що США та союзники країни «цілеспрямованими санкціями» призупинили модернізацію російського винищувача Су-57. Frontelligence Insight, детально вивчивши російські документи, виявила компоненти винищувача, що входять до складу MPPU-50, пристрою німецького виробництва для калібрування систем зв’язку на Су-57.  

- «З огляду на те, що російське військове виробництво продовжувало розширюватися у 2023 і 2024 роках, зрозуміло, що вони знаходять способи контрабанди ключових компонентів або закупівлі китайських замінників для підтримки виробництва», — зазначає Frontelligence Insight.  

- The Telegraph припускає, що нелегальне ввезення компонентів потребує більше часу, зусиль і грошей. Це могло сповільнити темпи виробництва нових Су-57 і, ймовірно, збільшило вартість одного літака.

- «Програма Су-57 повинна була допомогти російським ВПС наздогнати ВПС США. Але рф так довго будує невелику кількість Су-57, що американці фактично вириваються вперед», — додають журналісти.

2. У росії за підсумками дев'яти місяців федеральний бюджет виконаний із символічним, але все ж таки профіцитом - 0,1% або 169 млрд руб, повідомив Мінфін рф.  

- Як випливає з даних, накопичене перевищення доходів над витратами зафіксовано вперше з листопада 2022 року.

- Але профіцит бюджету буде тимчасовим - на місяці, що залишилися до кінця року, Мінфін рф закладає істотне зростання видатків, через яке в цілому 2024 рік буде закритий майже з таким же чималим дефіцитом, як і 2023-й, у розмірі 3,3 трлн руб. , чи 1,7% ВВП.

3. Сінгапурський банк Oversea-Chinese Banking Corp припиняє операції, пов'язані з росією.  

- Другий за величиною банк Сінгапуру повідомив клієнтам, включаючи клієнтів приватного банку, що обмеження на операції, пов'язані з росією, почнуть діяти з 1 листопада.  

- Обмеження поширюються на всі підрозділи OCBC, включаючи його приватний банк.  

- Обмеження всіх операцій, пов'язаних з росією, свідчить про те, що банки стають обережнішими, оскільки війна в України триває вже третій рік, викликаючи нові санкції та перевірки.

4. Власники вкрадених росією літаків вимагають від страховиків компенсацій на $3 мільярди.  

- Одне з найбільших світових перестрахувальних агентств Swiss Re (Швейцарія) постало перед судом у Лондоні через захоплені росією західні літаки, власники яких вимагають тепер відшкодування у страховиків розміром у $3 млрд за літаки та двигуни, які орендувалися російськими авіаперевізниками й зараз більше не доступні власникам.

- Йдеться про приблизно 500 захоплених росією літаків, головним чином Airbus і Boeing, вартістю близько $10-12 млрд.  

- Окрім Swiss Re, судові скарги стосуються ще понад 20 страховиків і перестрахувальників, серед яких AXA, Lloyd’s of London, Chubb та AIG.  

- Із судових матеріалів випливає, що російські авіакомпанії були зобов'язані страхувати орендовані західні літаки в першу чергу на лондонському або міжнародному ринку. Якщо ж літак було застраховано у російського страховика, то страхове покриття мало бути оформлене у західних перестрахувальників, як, наприклад, Swiss Re – другого за величиною перестрахувального агентства у світі після Munich Re.  

- Євросоюз 26 лютого 2022 року ввів санкції, які забороняють постачання до росії цивільних літаків та запчастин, а також їхнє техобслуговування та страхування.

- Крім того, санкції зобов'язали лізингодавців розірвати до кінця березня того ж року контракти з російськими авіакомпаніями.  

- У березні 2022 року росія відмовилася повертати власникам літаки, які російські авіакомпанії використовували на умовах лізингу.

- Для цього влада рф також ухвалила спеціальне законодавство, побоюючись, що російські авіакомпанії не зможуть виконувати польоти без повітряних суден світових виробників.

5. Європа готується до надходження найбільшого обсягу дизельного палива після запровадження заборони на постачання з росії.  

- Цього місяця до Європи надійде великий обсяг дизельного палива, оскільки різке збільшення постачання зі США збігається з прибуттям надвеликих вантажів із Саудівської Аравії.  

- Ескалація нападів на торговельні судна в Червоному морі призвела до того, що все більше східних вантажів вирушають до Європи довшим шляхом через мис Доброї Надії.

- Очікується, що в першій половині жовтня імпорт дизельного палива та газойлю до Європейського союзу та Великої Британії зросте приблизно до 1,28 мільйона барелів на день.

- Це означає, що середній обсяг поставок буде найвищим із лютого минулого року, коли ЄС заборонив закупівлю російського палива на знак протесту проти бойових дій в Україні.

- Різниця ціни між дизельним паливом та сирою нафтою – важливий показник для трейдерів та нафтопереробників – зараз становить близько 16 доларів за барель, що вдвічі менше, ніж у лютому.  

- Очікується, що в першій половині жовтня європейський імпорт зі США досягне приблизно 417 000 барелів на день, що є найвищим показником з початку 2016 року.

- Обсяг імпорту з Саудівської Аравії підскочить до 370 000 барелів на день , що є найвищим показником за останні чотири роки. Дінаміка фрахту сприяє тому, що європейські ринки будуть добре забезпечені дизельним паливом у зимовий період.

6. Транзит російської нафти через українську трубопровідну систему у липні та серпні фактично не знизився, незважаючи на блокування Україною постачання «Лукойлу».  

- У липні транзитні постачання нафти до країн Євросоюзу (ЄС) – Угорщини, Словаччини, Чехії – склали 1,1 млн т, а в серпні – близько 770 000 т. Це вище за показники червня, коли було прокачано близько 540 000 т , та травня – 768 000 т.  

- Найбільшим постачальником стала «Татнафта»: у липні компанія забезпечила 61% загального обсягу прокачування в ЄС, у серпні – 63%.

- У тому числі у липні «Татнафта» забезпечила 86% всього російського експорту до Угорщини та 91% експорту до Словаччини, у серпні – 47 та 84% відповідно.

7. Європейські авіаперевізники скорочують рейси до Китаю.  

- Шведська авіакомпанія SAS AB і польська LOT Polish Airlines відмовляються від рейсів до Китаю, приєднуючись до зростаючого списку європейських перевізників, які залишають другий за величиною авіаринок в світі.  

- SAS, власник Scandinavian Airlines, призупиняє рейси між Копенгагеном і Шанхаєм «через поточні ринкові умови», йдеться в заяві компанії.

- LOT вирішив скасувати рейси до Пекіна протягом зимового сезону, посилаючись на «незадовільні результати бронювання та значно слабшу конкурентну позицію порівняно з перевізниками, які використовують коротші маршрути».  

- Маршрути з Європи до Китаю стали менш привабливими для європейських перевізників, які змушені облітати російський повітряний простір після вторгнення в Україну на початку 2022 року. Відтоді повітряний простір України також закрито.

- Це дало китайським конкурентам, які зберегли прямі маршрути польотів над росією, перевагу з точки зору вартості та годин у повітрі.  

- British Airways і Deutsche Lufthansa AG також скорочують рейси до Пекіна.  

- Обмеження рейсів до Китаю відбувається не лише у Європі. У Південно-Східній Азії три найбільші авіакомпанії Філіппін скоротили або повністю скасували рейси до Китаю.

- Авіарейси між США та Китаєм також залишаються обмеженими приблизно на чверть рівня до пандемії.

8. Unilever закрив угоду з продажу свого бізнесу в росії та білорусі.  

- Угода включає весь бізнес Unilever в росії, в тому числі чотири фабрики.

- Робота над продажем була «дуже складною» та передбачала поділ IT-платформ та ланцюжків поставок, а також перехід брендів на кирилицю, зазначають у Unilever.  

- Сума угоди не розголошується. Орієнтовно, вартість російського бізнесу компанії оцінюється в 35-40 млрд руб. з урахуванням дисконту. Unilever працювала у росії з 1991 року.

9. У Великій Британії оголосили про початок роботи відділу торговельних санкцій із новими повноваженнями для штрафування компаній, які не дотримуються обмежень на експорт послуг до росії.

- Британія оголосила про санкції щодо торгівлі з росією на суму понад 20 мільярдів фунтів стерлінгів (26 мільярдів доларів) з моменту її вторгнення в Україну в 2022 році, і заявила, що Управління з питань реалізації торгових санкцій підтримуватиме компанії у дотриманні цих санкцій.  

- «Новий підрозділ допоможе забезпечити дотримання бізнесом торговельних санкцій і вжити рішучих примусових заходів, де це необхідно, щоб разом з бізнесом ми могли продовжувати чинити максимальний тиск на режим путіна», — заявив міністр з питань бізнесу та торгівлі Джонатан Рейнольдс у заяві.  

- Уряд заявив, що підрозділ матиме повноваження штрафувати компанії, які порушили санкції, а також матиме право оприлюднювати їх - по суті, «називати та ганьбити» залучені фірми.  

- Він буде зосереджений на застосуванні санкцій щодо експорту професійних та бізнес-послуг, а експорт та імпорт товарів залишатиметься під відповідальністю вже існуючих підрозділів. Підрозділ також матиме повноваження проводити розслідування щодо громадян Великої Британії, які порушили правила санкцій під час роботи в третіх країнах.

10. Китайська компанія Chery почала збирати автомобілі в росії на трьох заводах, які звільнили західні конкуренти, зокрема Volkswagen та Mercedes, для продажу на російському ринку.  

- Китайські автовиробники захопили понад половину російського ринку автомобілів за обсягами продажів після того, як більшість західних компаній покинули країну внаслідок вторгнення Москви в Україну в лютому 2022 року.  

- Тепер вони розширюють свій вплив і на частку внутрішнього виробництва в росії, що підкреслює зростаючу роль Пекіна у зміні промислового ландшафту та економіки росії після вторгнення.  

- Окрім імпорту готових автомобілів до росії, Chery, на частку якої припадає майже п'ята частина продажів легкових автомобілів у росії, також імпортує майже готові автомобілі й завершує їх збирання на трьох російських заводах.  

- Найбільший експортер автомобілів з Китаю, ймовірно, робить ставку на високий попит у країні, оскільки російський внутрішній ринок стикається з обмеженим виробництвом і недостатньо завантаженими потужностями.  

- Росія підвищує мита на імпортні автомобілі, що може стимулювати іноземних автовиробників локалізувати виробництво.  

- Після рішення Європейського Союзу запровадити мита на імпорт електромобілів, виготовлених у Китаї, електромобілі Chery також будуть обкладені додатковими податками.

Більше на https://t.me/Omelyan_News