Є привід для того, аби знову підняти ключове питання про найбільшу таємницю України-Руси. Ви, друзі, щось чули про історіософську ідею "Київ-Другий Єрусалим"? Упевнений, що пересічний українець дасть негативну відповідь.
А між тим вона означає ніщо інше, як обґрунтування перенесення з Єрусалима до Києва духовного центру християнського світу, перетворення Києва на міжнародний релігійний центр. Головніший за Рим та Константинополь. Обґрунтування це тримається на "Скіфській місії" апостола Андрія. Цю історіософську концепцію розвивали Іларіон Київський, Володимир Великий, Феофан Прокопович, Петро Могила, Йов Борецький, Сільвестр Косів та інші.
Справа тут от у чому.
Папа римський - самозванець. Він сам себе папою оголосив. І навіть трохи історію Церкви підправили бо ап. Петро, на якого посилаються папи в Римі ніколи не був. В Антіохії був, а в Римі ні. Давно доведено, що "відомості" про перебування Петра в Римі - пізніша вставка у тексти.
І Вселенський патріарх самозванець. Вірніше, не так - його Вселенським зробив імператор Маркіан. Уперше цей титул з`явився у патріарха Акакія наприкінці 5 ст. - столиця імперії тоді була уже в Константинополі, і там потрібен був "головний батюшка".
А му І ст. ніякого Константинополя не було, а було невелике місто Візантій, яке поміж іншими нічим не вирізнялося. Але на той час уже існував Київ, що підтверджується працями знаменитого Птолмея та археологічними дослідженнями. І не прсто існував. Саме сюди на місію "Скіфія" вийшов перший вселенський патріарх, перший учень Христа апостол Андрій.
"Бачите ви гори ці? На горах цих засяє благодать Божа, буде місто велике і багато церков здвигне тут Бог». І піднявся він на гори ці, благословив їх, помолився Богу і зійшов з гори цієї, де пізніше виріс Київ".
Тобто Церкву українську заснував перший учень Христа. ПЕРШИЙ ВСЕЛЕНСЬКИЙ ПАТРІАРХ. І інсингнію (почитайте що це таке) їй дав у вигляді наперсного хреста.
А ще ап. Андрій (і це дуже важливо!) перебував в наших краях 9 або 10 років. Сучасні історики дають навіть іншу цифру - 20. Що він тут робив? Іншої місії як розбулова Церкви немає. Підкреслюю - ПЕРШИМ ВСЕЛЕНСЬКИМ ПАТРІАРХОМ.
І лише згодом, повернувшись з Києва, Андрій настановив у Візантії першого єпископа. До того там і єпископа навіть не було, усі згадки про перших первосвящеників там - не більше ніж міфи.
Що сіє значить? Сіє значить, що Київ (увага!) має ВСІ ПРАВА НА ВСЕЛЕНСЬКУ ПАТРІАРХІЮ.
Ні Ватикан, Ні Фанар ні Москва цього ніколи публічно не визнають. Але вони це ЗНАЮТЬ. Саме тому навіть оголошено, що «апостол Андрій в Києві не биша». Тобто батюшки звинуватили Андрія що він на свою місію поклав... анафему.
Але оголосити можна – реальну історію Церкви куди дівати? Сховати її сховали, вигадавши міф про хрещення Руси Володимиром 988 року. Про яке немає ані слова у літописах наших, європейських, перських, арабських, юдейських кінця Х-початку ХІ ст. А Київ зробили молодшим на 400 років. Але. Справжню історію сховати сховали, та Київ від того не втратив надважливого сакрального значення.
Тому за Київ і київську Церкву тисячоліттями велася боротьба між Римом, Константинополем і Москвою. Один цікавий момент: під час Великого розколу Церкви 1054 року, як відомо, Папа і Вселенський патріарх піддали один одного взаємній анафемі.
Спитаємо себе: як посмів Іларіон так чинити, якщо не одне-єдине: на той час Київська церква вважала себе ПРИНАЙМНІ рівною Риму і Константинополю. Тому, що - Андрій Первозваний. Перший учень Христа.
До речі, в Києві побувала з проханням підписати свій варіант анафеми не лише делегація Вселенського патріарха, але й Риму. Були послані обидві. Цікаво, правда? Розумієте, про що я?
Київські князі та церковні ієрархи чудово усвідомлювали унікальність української Церкви й намагалися утворити третій центр впливу у християнському світі, спираючись на Церкву Андрія.
Саме тому греки зробили все, аби знищити її, а натомість створили міф про хрещення Володимира від Константинополя. І Риму цей міф з причин претензій Києва був вигідний теж. І Москві. Тут і головна причина того, чому Москва лізе до нас своїми танками. Можна сказати, Київ є головним сакральним містом християнського світу.