"США відправляють в Ізраїль систему Thaad" - Юрій Ніколов

"США відправляють в Ізраїль систему Thaad" - Юрій Ніколов

Фактично ще одну червону лінію перетнуто – американці вступають в війну з однією країною з «вісі зла» на боці іншої країни.

Звісно, нам так не буде. Бо відносини між Ізраїлем і США абсолютно не такі як у України. Ми їм не рідні. Тому полегшення з ворожими ракетами нам навіть не обіцяють. Але зараз не про це.

Американці будуть збивати дуже швидку і руйнівну балістику, демонструючи світу свою ППО. Але в цей самий час виявилось, що в США шниряють десятки ворожих дронів над найсекретнішими об’єктами Ленглі. І ця сама ППО навіть не пробує їх збивати. І знаєте чому у них там прохідний двір «заходь шо хочеш, кидай що хочеш»? Бо вони просто бояться що уламками нанесуть травму якомусь мирному жителю.

Да-да. Я своїм очам не повірив. Але ось. Вони навіть не можуть знайти центр управління цими дронами. Якогось китайського студента навіть запідозрили. Але ж це хамбєц))))

Таємничі безпілотники роїлися над військовою базою США 17 днів. Пентагон спантеличений.

Генерал ВПС США Марк Келлі не знав, що робити з повідомленнями про те, що над військовою базою Ленглі на узбережжі Вірджинії літав підозрілий флот невідомих літальних апаратів.

Келлі, нагороджений старший командир бази, піднявся на дах ескадрильї, щоб переконатися в цьому на власні очі. Він приєднався до кількох інших офіцерів, відповідальних за групу найсучасніших реактивних винищувачів країни, в тому числі F-22 «Раптор».

Протягом кількох ночей військові повідомляли про таємниче порушення обмеженого повітряного простору над ділянкою землі, де зосереджена одна з найбільших концентрацій об'єктів національної безпеки в США. Шоу зазвичай починається через 45 хвилин - годину після заходу сонця, розповів Келлі інший старший командир.

Незабаром прибув перший дрон. Келлі, кар'єрний пілот-винищувач, оцінив його довжину приблизно в 20 футів, він летів зі швидкістю понад 100 миль на годину на висоті приблизно від 3000 до 4000 футів. За ним слідували інші безпілотники, один за одним, звуки яких здалеку нагадували парад газонокосарок.

Дрони попрямували на південь, через Чесапікську затоку, в напрямку Норфолка, штат Вірджинія, і над територією, яка включає в себе домашню базу шостої команди «морських котиків» ВМС США і військово-морську станцію Норфолк, найбільший у світі військово-морський порт.

Офіційні особи не знали, чи належить флот безпілотників, який протягом наступних ночей налічував до дюжини або більше, розумним аматорам або ворожим силам. Дехто підозрював, що Росія або Китай розгорнули їх, щоб перевірити реакцію американських сил.

Федеральний закон забороняє військовим збивати дрони поблизу військових баз у США, якщо вони не становлять безпосередньої загрози. Повітряне шпигунство не підпадає під цю заборону, хоча деякі законодавці сподіваються надати військовим більшу свободу дій.

Повідомлення про безпілотники дійшли до президента Байдена і спричинили двотижневі наради в Білому домі після того, як вони вперше з'явилися в грудні минулого року. Представники таких відомств, як Міністерство оборони, Федеральне бюро розслідувань і відділ Пентагону з питань НЛО, приєдналися до зовнішніх експертів, щоб запропонувати можливі пояснення, а також ідеї щодо того, як реагувати на цю ситуацію.

Вторгнення безпілотників в обмежений повітряний простір вже турбувало чиновників з національної безпеки. За два місяці до цього, у жовтні 2023 року, п'ять дронів пролетіли над урядовим об'єктом, який використовується для експериментів з ядерною зброєю. Об'єкт національної безпеки Міністерства енергетики в штаті Невада біля Лас-Вегаса виявив чотири з них протягом трьох днів. Співробітники помітили п'ятий.

Американські чиновники заявили, що не знають, хто керував дронами в Неваді, про що раніше не повідомлялося, і з якої причини. Прес-секретар заявила, що з тих пір об'єкт модернізував систему виявлення і протидії безпілотникам.

Ці спостереження виявили дилему захисту від безпілотників на території США у порівнянні з легкістю їх розгортання і боротьби з ними за кордоном. Дрони стали смертоносним і економічно ефективним інструментом війни, здатним нести на собі апаратуру спостереження, вибухівку або смертоносні хімічні речовини. Проте, збиваючи підозрілі літальні апарати над територією США, військові ризикують порушити або поставити під загрозу життя американців, яких вони присягнулися захищати.

На початку минулого року підозріла китайська повітряна куля-шпигун, напхана електронним обладнанням для спостереження, літала над країною протягом восьми днів, поки військові лідери чекали, коли вона досягне достатньо ізольованого місця, щоб безпечно збити її. Після того, як куля досягла південно-східного узбережжя, винищувач F-22 з Ленглі пробив її ракетою.

Через десять місяців у Ленглі з'явилася фаланга безпілотників.

Протягом 17 днів дрони прибували в сутінках, злітали і поверталися назад. Деякі з них світили маленькими вогниками, що робило їх схожими на сузір'я, яке рухалося в нічному небі, або на науково-фантастичний фільм, - сказав Келлі в книзі «Близькі контакти в Ленглі». Їх також було майже неможливо відстежити, вони зникали щоночі, незважаючи на величезну кількість ресурсів, задіяних для їх упіймання.

Генерал Глен ВанГерк, на той час командувач Північного командування Збройних сил США і Командування повітряно-космічної оборони Північної Америки, сказав, що безпілотники роками помічали, як вони літають навколо оборонних об'єктів. Але нічні рої дронів над Ленглі, за його словами, не були схожі на жодне вторгнення в минулому.

Ван Герк, який очолював військову реакцію на китайську повітряну кулю, наказав винищувачам та іншим літакам підлетіти досить близько, щоб отримати підказки від безпілотників. Він порекомендував міністру оборони Ллойду Остіну санкціонувати повне використання електронного підслуховування і шпигунських апаратів, щоб дізнатися більше, хоча Пентагон обмежений в тому, що він може робити на території США.

«Якщо в Північній Америці є невідомі об'єкти», - сказав ВанГерк, - то завдання полягає в тому, щоб “вийти і ідентифікувати їх”.

Розгадати цю таємницю, навіть для провідної наддержави світу, виявилося легше сказати, ніж зробити. Місцева поліція була однією з перших, хто спробував це зробити.

Протягом двох ночей, починаючи з 6 грудня, в Хемптоні, штат Вірджинія, офіцери переслідували безпілотники на патрульних машинах і пішки, передаючи по поліцейських раціях інформацію з Ленглі про миттєві спостереження і інформацію з Ленглі: Один був помічений в районі Маршалл-стріт або парку Госнольдс-Хоуп.

Ще три, схоже, приземлилися, але повернулися в повітря, перш ніж офіцери змогли до них дістатися. Ще один, схоже, приземлився біля берега. Поліція нарешті здалася.

Генерал Келлі, нині у відставці, сказав, що Пентагон теж був у глухому куті.

Що робитимуть США, запитав він, «якщо це станеться над Національним торговим центром?».

Ця розповідь ґрунтується на інтерв'ю з понад двома десятками урядовців та інших людей, знайомих з подіями, а також на поліцейських протоколах, судових документах і фотографіях дронів.

Політ наосліп

Про зграю безпілотників повідомили в офіс Національного військового командного центру Пентагону, який відповідає за розсилку екстрених повідомлень американським військовим командирам по всьому світу.

Звіт надійшов до ситуаційної кімнати Білого дому, і президент дізнався про це на своєму щоденному брифінгу.

Американські чиновники не вірили, що дронами керували аматори, зважаючи на складність операції. Дрони літали за певною схемою: один або два літаки з фіксованим крилом на висоті понад 100 футів, а менші квадрокоптери, розміром з 20-фунтовий комерційний дрон, часто нижче і повільніше. Іноді вони зависали.

Вони прийшли з півночі близько 18:00, щоб перетнути базу, яка розташована на півострові в гирлі Чесапікської затоки, і продовжили політ на південь, поза зоною досяжності радарів. Вони повторювали цю схему, а потім зникали, як правило, до півночі.

Радник з національної безпеки Елізабет Шервуд-Рендалл скликала в Білому домі мозковий штурм. Один чиновник запропонував використовувати електронні сигнали для глушіння навігаційних систем безпілотників. Інші застерігали, що це може вивести з ладу місцеві системи екстреної допомоги 911 і мережі Wi-Fi.

Одна з пропозицій полягала в тому, щоб використовувати спрямовану енергію, нову технологію, для виведення з ладу або знищення дронів. Представник FAA заявив, що така зброя несе занадто високий ризик для комерційних літаків під час сезону грудневих святкових подорожей.

Інші запропонували Береговій охороні США випускати в повітря сітки, щоб ловити безпілотники. Один з чиновників зазначив, що Берегова охорона може не мати повноважень використовувати таку зброю в цьому випадку. Крім того, безпілотники занадто складно відстежити.

Чиновники Ленглі закликали кораблі ВМС США і берегової охорони стежити за безпілотниками, але безрезультатно. Вони були набагато менші за військові літаки і не завжди з'являлися на радарах. Військовослужбовцям довелося перекалібрувати свої радіолокаційні системи, які були налаштовані на ігнорування всього, що нагадувало птахів.

Аналітики з'ясували, що менші квадрокоптери не використовували звичайний діапазон частот, доступний для готових комерційних дронів - ще один доказ того, що оператори дронів не були аматорами.

Керівництво Ленглі скасувало нічні тренувальні місії, побоюючись потенційних зіткнень з роєм дронів, і перебазувало винищувачі F-22 на іншу базу. Мешканці бази ділилися своїми спостереженнями в місцевій кав'ярні Starbucks і публікували розмиті фотографії безпілотників у приватних групах у Facebook.

Співробітники розвідки помітили судно, що плавало в міжнародних водах біля узбережжя Вірджинії, і запідозрили зв'язок. Екіпажі берегової охорони піднялися на борт судна, але не знайшли на ньому комп'ютерів чи іншого обладнання, яке б підтвердило їхню здогадку.

23 грудня дрони здійснили свій останній візит.

У січні влада знайшла зачіпку, яка, як вони сподівалися, допоможе розкрити цю справу.

«Найгірший шпигун у світі»

Дощового ранку 6 січня Фенгюн Ши припаркував орендовану Tesla біля 65-ї вулиці і Гантінгтон-авеню в Ньюпорт-Ньюс, штат Вірджинія, за 11 миль від бази Ленглі. Автомобіль стояв біля суднобудівного заводу компанії HII, яка будує атомні підводні човни і новітнє покоління авіаносців класу «Форд» для ВМС США.  

Ши, студент Університету Міннесоти, близько опівдня повідомив сусідів, що він керував дроном, який застряг на дереві. Коли він намагався звільнити його за допомогою контролера, сусід викликав поліцію міста Ньюпорт-Ньюс, штат Вірджинія. Поліцейські запитали Ши, чому він керував дроном у таку погану погоду, і порадили йому звернутися по допомогу до пожежної служби.

Натомість Ши повернув орендований автомобіль через годину і сів на потяг Amtrak до Вашингтона, округ Колумбія. Наступного дня він полетів до Окленда, штат Каліфорнія. Того ж дня дрон випадково впав на землю і потрапив до рук федеральних слідчих. Агенти ФБР з'ясували, що Ши фотографував кораблі ВМС у сухому доці, в тому числі знімки, зроблені близько опівночі. Деякі з них перебували на стадії будівництва на сусідній верфі.

18 січня федеральні агенти заарештували Ши, коли він збирався сісти на літак до Китаю за квитком в один кінець. Ши сказав агентам ФБР, що він був ентузіастом кораблебудування і не знав, що його дрон перетнув обмежений повітряний простір. Слідчі не повірили, але не знайшли жодних доказів, які б пов'язували його з китайським урядом. Вони дізналися, що він купив дрон на розпродажі в супермаркеті Costco в Сан-Франциско за день до поїздки в Норфолк.

Американські прокурори звинуватили Ши в незаконному фотографуванні засекречених військово-морських об'єктів, що стало першою справою, пов'язаною з використанням безпілотника, яка підпадає під дію американського закону про шпигунство. 26-річний громадянин Китаю визнав свою провину і 2 жовтня з'явився у федеральному суді в Норфолку для винесення вироку.

Магістратський суддя Лоуренс Леонард заявив, що не вірить у розповідь Ши про те, що він був у відпустці і запускав дрони посеред ночі заради розваги. «Тут є значні прогалини, - сказав суддя в суді.

«Якби він був іноземним агентом, він був би найгіршим шпигуном, якого коли-небудь знали», - сказав адвокат Ши Шаомін Ченг.

«Я шкодую про те, що сталося в Норфолку», - сказав Ши перед тим, як його засудили до шести місяців ув'язнення у федеральній в'язниці.

Американські чиновники ще не встановили, хто і навіщо керував безпілотниками з Ленглі.

«Це не проблема завтрашнього дня, це проблема сьогоднішнього дня», - сказав Том Карако, старший науковий співробітник Центру стратегічних і міжнародних досліджень, аналітичного центру з питань національної безпеки у Вашингтоні. «Це не проблема десь там - це проблема десь там, десь тут і скрізь».

Цього місяця американські офіційні особи підтвердили, що останніми місяцями поблизу військово-повітряної бази Едвардс, на північ від Лос-Анджелеса, було помічено більше нерозпізнаних роїв безпілотників.