СТРАСНА ПʼЯТНИЦЯ

СТРАСНА ПʼЯТНИЦЯ

Сьогодні розіп'яли Христа. Перед цим Він провів безсонну ніч в молитві, коли навіть учні не могли не спати, прийняв поцілунок Іуди, всю ніч Його намагалися судити і водили то в синедріон, то до Пилата, то до Ірода. Іудейські воїни, коли привели Ісуса до Пилата навіть не зайшли в резиденцію римлян - преторію, щоб не осквернитися, і можна було брати участь у Великодній трапезі. Наша Пасха - Христос - вони цього не зрозуміли і не відчули ... Потім була втеча учнів, зрада Петра, несення хреста, сльози Богородиці, розп'яття, сповідування розбійником і римським сотником. Положення у гріб.

Ніхто не винен у розп'ятті Христа, напевне ...

І вже точно не Понтій Пілат.

Христа розіп'яв не він. Христа розіп'яли первосвященики і народ іудейський. Він не розіп'яв - він умив руки. Понтій Пилат був мудрим солдатом, він думав про те, що є істина і запитував про це Того, хто був справжньою Істиною.

Проблема п'ятого прокуратора Іудеї не в тому, що він розіп'яв Христа, а в тому, що він мав владу розп'яття не допустити. «Пилат каже до Нього: мені не відповідаєш? чи не знаєш, що я маю владу розп'ясти Тебе, і маю владу відпустити Тебе? » Ін. 19.10. Ісус відповів, що владу цю прокуратор отримав звище, а не сам по собі «Після цього Пилат намагався відпустити Його.» Ін.19.12. Може і відпустив би, але йому натякнули: «Якщо Його відпустиш, то ти не друг кесареві» Ін.19.12. А Понтія Пілата на посаду не Істина призначила, а кесар - і з ким краще дружити більше питань у прокуратора не виникало. Хоча і з Істиною у нього, з його точки зору, відносини цілком чисті залишилися - руки-то він помив, проте: «Пилат, бачачи, що нічого не вдіє, а заворушення ще більше, взяв води і вмив руки перед народом, і сказав: я невинний у крові Його! Дивіться самі. » Мф. 27.24. І навіть те, що Пилат наказував бити Ісуса перед судом, і надіти вінок із терну ми не можемо поставити прокуратору в провину - він це робив лише для того, щоби натовп змилосердився над Ісусом. Не допомогло.

А ще Пилат з Іродом через Ісуса Христа подружився. Можна сказати, що зійшлися на ґрунті Істини. «І, дізнавшись, що Він із області Ірода, відіслав Його до Ірода, який в ці дні був також в Єрусалимі. Ірод, побачивши Ісуса, дуже зрадів, бо давно бажав бачити Його, бо багато чув про Нього, і сподівався побачити від Нього якесь чудо, і багато питався Його, та нічого не відповідав йому. Тоді Ірод із військом своїм зневажив Його й насміявся, зодягнувши Його в яснобілу одіж, і відіслав до Пилата Його. І того дня стали Ірод із Пилатом за приятелів між собою, бо давніш ворожнеча між ними була.» Лк. 23. 7-12

Так, що як не крути, - Пілат ні при чому. Він тільки добра бажав і Царю цьому іудейському, і юдеям клепки в голові, а вони лише кричали: «Кров Його на нас і на дітях наших.» Мф. 27.25

Однак проблема є. Вона як раз в тому, що Пилат ні при чому. Йому була дана влада. І він міг нею скористатися - але злякався, що первосвященики юдейські «стукануть» кесарю. Проблема Пилата в тому, що він і міг, і хотів не видавати Ісуса на розп'яття, але не став, бо злякався.

Ірод теж міг вберегти Христа, але теж не став - свято було - шашлички, баранці смажилися, маца хрустіла - ніколи йому було Істину рятувати.

І народ міг Ісуса врятувати - ніхто ж не змушував силою кричати «Розіпни Його!» тих, хто тільки днями стелили одежу, віття і квіти під копита осла, на якому вʼїзджав до Єрусалиму Цар.

І архієреї могли врятувати Христа. Тільки для цього необхідно було почути Писання, щоб схилити свою голову перед Месією. Але не захотіли, бо цар-кесар куди зручніше Царя - Месії.

Могли всі - не став ніхто. Всім до душі виявилася відповідальність колективна. А стояння в Істині вимагає відповідальності особистої. І тільки Одна Людина особисто відповіла за всіх. І всіх пішла рятувати. Не тільки Пилата, Ірода, Варраву, архієреїв, легіонерів. Але і всіх інших, що в пеклі поневірялися, від Адама і Єви до розбійника, співрозп'ятого Йому.

Умова спасіння лише одна - потрібно прийняти простягнуту тобі руку.

Олександр Дедюхін