Нефедов представил план реформирования таможни

Нефедов представил план реформирования таможни

Перший заступник міністра економічного розвитку і торгівлі Максим Нефьодов виграв конкурс на посаду керівника митної служби України. Кабмін підтримав призначення.

І хоча поки Нефьодов не приступив до виконання своїх обов’язків, він уже представив своє бачення “європейської митниці”.

За принципами айті

Нефьодов пропонує електронізувати процеси на митниці. Це, на його думку, зменшить суб’єктивізм та полегшить роботу інспекторів, а також прискорить митні процедури.

Нова Е-митниця – це, по суті, база даних, доступ до якої матиме громадськість. Вона має бути інтегрована із базами інших органів. Це пришвидшить перевірку і митні процедури – каже Нефьодов.

"Має бути аналіз відхилень, а не "інтуїтивний пошук" порушників", - йдеться в його презентації.  

Також планують створити "фронт- та бек-офіси", тобто розділити процес на "роботу з клієнтами" та "аналіз даних". Нефьодов каже, це зменшить корупційні ризики.

Провести кадрову реформу

Перш за все Нефьодов у своїй програмі пропонує вивести співробітників з-під закону про державну службу і перевести їх на строкові контракти.

Нефьодов і раніше говорив, що є прихильником переведення митниці на контрактну систему роботи.

"Зараз у держслужбі: людина влаштовується і передбачається, що вона працює там довічно, до пенсії. А коли є якийсь спочатку короткостроковий контракт, потім переходить у трирічний, п’ятирічний і так далі", - говорив майбутній керівник митниці.

Також Нефьодов обіцяє:

створити центр компетенцій персоналу та проводити регулярні оцінювання;

проводити роботу з адаптації нових співробітників;

аналізувати канали найму персоналу;

поступово збільшити зарплату митникам до ринкового рівня в регіонах.

Максим Нефьодов наголошує, що всі ці зміни потрібно робити одразу, і одні без інших ефективними не будуть.

"Наприклад, виберемо і залучимо найкращих людей, але не дамо їм гарних зарплат, нових процедур і нового законодавства. Вони пропрацюють півроку і звільняться", - каже Нефьодов.

Осучаснити інфраструктуру

Електронізація митниці, ясна річ, потребує нового оснащення. Митну інфраструктуру Нефьодов планує доповнити такими елементами:

автоматичний ваговий контроль;

камери із можливістю дистанційного керування;

автоматичне розпізнавання номерів авто.

Звідки брати гроші

Новий керівник озвучив кілька джерел, звідки планує брати фінансування. По-перше, за рахунок перевиконання плану надходжень. По-друге, "за рахунок використання інструментів державно-приватного партнерства". А також - використання донорських коштів.

При цьому, Нефьодов не втримався, аби не згадати попередників.

"Багато донорських програм або не використовувались, або від них прямо відмовлялись. Наприклад відмовились від коштів по програмі прикордонного співробітництва. Їх за багато років не змогли використати. 2 роки тому США припинила фінансування, бо зневірилась у співпраці з українською владою", - сказав Нефьодов.

Він додав, що максимально буде сподіватись на допомогу міжнародних партнерів.

"Митниця – це дорого", - резюмував Нефьодов.

Максим Нефьодов, перший заступник міністра економічного розвитку і торгівлі

Митниця - це дорого

Співпрацювати з ЄС

Інтегруватись у митну спільноту ЄС – ось одне з головних завдань української митниці, озвучених Нефьодовим.

"Євроінтеграція - це дуже важливо. Один з найпростіших KPI (ключовий показник ефективності, - ред.) для митниці - це швидкість проходження вантажу. Наше завданням зменшити час, який витрачається на проходження вантажу. Це можливо за рахунок кращої інтеграції з іншими країнами ЄС", - сказав Нефьодов.

Для цього партнерам з ЄС він пропонуватиме конвенція про спільний транзит, електронний транзитний документообіг та часові нормативи виконання формальностей.

Максим Нефьодов приступить до виконання своїх обов’язків на посаді Державної митної служби 15 липня, на коли запланований його перший робочий день.

Артур Прихно