В Конституції цей орган не передбачений взагалі. Там є в статті 106 такий пункт:
28) [президент] створює у межах коштів, передбачених у Державному бюджеті України, для здійснення своїх повноважень консультативні, дорадчі та інші допоміжні органи і служби.
Отже, це не орган влади взагалі. Але це також не держслужба, бо на радників, помічників та керівників ОПи не поширюються кадрові гарантії держслужбовців, вони тільки прирівняні для бухгалтерського й іншого забезпечення.
До речі, нижчі чини в ОПі таки держслужбовці, а керівництво - ні!
От простого держслужбовця можна звільнити або через підтверджене грубе порушення ним вимог закону, або пальці в двері й вибивати власну заяву (он, як у Шмигаля й міністрів). А членів ОПи, як і радників президент може звільняти за принципом «я так хочу», бо вони є патронатною службою.
Тобто, це служба, яка прикріплена не до посади, а до особи в формі радників і помічників - саме така згідно Конституції роль цього утворення, навіть назва якого ніяк не узаконена.
А радники прикріплені виключно до особи посадовця, а не до його посади. Тому то і всі патронатні служби, в якому б органі вони не були, припиняють свої дії й негайно звільняються в мить припинення діяльності того посадовця.
Оскільки їхнє майбутнє соціальне забезпечення, кадрові можливості тощо після такого звільнення дуже невизначені - вони ж тільки прирівняні до відповідних рангів і категорій держслужби, то президети перед завершенням каденції своїх улюбленців звільняють зарання й надають їм певні статуси, виплати тощо. Але в момент припинення повноважень президента ці особи втрачають повноваження і посади одномоментно у зв'язку із зникненням самої посади.
Реально певна невизначеність лише із самим чиновницьким апаратом, який затверджується не указами, а відповідно до закону про держслужбу. Питання, чи їм платити заробіток і як їх звільняти. Бо вони підпадають під прямі гарантії закону. Але вони нічим не мають права керувати й їх може використати нова влада або не використати...
Саме так і було при втечі Януковича. Мав стати в/о президента Рибак, але він попросився у відставку зі спікера. Обрали Турчинова, він переобрав керівника апарату в Раді й саме він виконував обов'язки голови адміністрації президента. Хоча самої посади не зайняв - а це відкрите питання: мав чи ні. Адже за Конституцією в/о президента має невідкладно провести вибори. Тому така влада й додаткові обов'язки керівника апарату - це три місяці до виборів і час до інавгурації.
Зараз у Хряка керівником апарату рафінований негідник, вочевидь, приставлений Єрмаком Штучний, який контролює кожен крок того кнура. Але то вже технічні питання: бо голову Ради, хай і в/о президента знімають 226 голосами. І буде новий в/о.
Але керівника апарату Ради (а він, на відміну від голови ОПи, чітко прописаний у Конституції) має персонально переобрати сама ж Рада.
Але то вже питання про цього Штучного, але аж ніяк не про Єрмака.
Його повноваження і звання, як і всього переліку керівників ОПУ та радників і помічників зникають у мить припинення повноважень зє-президена.